ثبت نام جدید مسکن ملی از هفته آینده آغاز می‌شود

به گزارش رکنا، مرحله دوم ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن در برخی از شهرهای ۱۸ استان از هفته آینده انجام می‌شود.

وزارت راه و شهرسازی از تامین زمین برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن برای برخی شهرهای ۱۸ استان کشور خبر داد و اعلام کرد: ثبت‌نام مجدد طرح اقدام ملی مسکن در شهرهایی که تامین زمین شده، هفته آینده انجام می‌شود.

محمود محمودزاده معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام این خبر گفته که با توجه به تامین زمین، امکان ثبت نام مجدد در شهرهایی که پیشتر سهمیه نداشتند نیز فراهم شده است.

محمودزاده ادامه داد: مقرر شده تا در هفته آینده با اعلام ظرفیت شهرهایی که توانستند تامین زمین کنند، ثبت‌نام مجدد طرح اقدام ملی مسکن انجام شود. متقاضیان می‌توانند بلافاصله بعد از اعلام رسمی، همانند دفعات گذشته مدارک لازم را با همان شرایط گذشته ارائه دهند و چنانچه واجد شرایط باشند به آن‌ها اعلام می‌شود تا مدارک خود را تکمیل کنند.

وی همچنین تکمیل آورده توسط متقاضیان را برای طرح اقدام ملی مسکن وابسته به پیشرفت پروژه‌ها دانست و گفت: برخی پروژه‌ها مراحل جلوتری دارند و بر اساس جدولی که در قرارداد بین سازنده و متقاضی به امضا می‌رسد و بر اساس پیشرفت پروژه‌ها، اعلام و تکمیل می‌شود.

مسکن ملی در یک نگاه

شهریوماه ۱۳۹۸ طرح اقدام ملی مسکن با حضور رییس جمهور کلنگ زنی شد. برای این پروژه ۴۰۰ هزار واحد تعریف شد که در دور اول نام نویسی ۱.۶ میلیون نفر از طریق سایت tem.mrud.ir و پیامک ثبت نام کردند که ۴۶۰ هزار نفر واجد شرایط شناخته شدند. اولین واحدها به تعداد ۱۱ هزار و ۵۶۰ واحد در روز یکم آبان ماه ۱۳۹۹ به دستور رئیس جمهور افتتاح شد. این پروژه از طریق آورده متقاضیان و ۱۰۰ میلیون تومان وام بانکی با نرخ سود ۱۸ درصد ساخته می‌شود.

آورده متقاضیان در مرحله اول حدود ۴۰ میلیون تومان است. میانگین قیمت این واحدها در کل کشور طبق آخرین برآورد از هزینه‌های تابستان ۱۳۹۹ به متری ۲.۷ میلیون تومان می‌رسد. ثبت نام مرحله اول به پایان رسیده است. مهلت بارگذاری مدارک و افتتاح حساب، پایان مهر ماه اعلام شده بود که تا پنجم دی ماه تمدید شد و هم اکنون فرصت به پایان رسیده است. ثبت نام دور جدید به زودی اعلام خواهد شد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 646299 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟