کاهش 7 هزار تومانی قیمت دلار به زودی + آخرین قیمت

قیمت دلار / روز چهارشنبه قیمت دلار صرافی ملی 24 هزار و 970 تومان و قیمت دلار در بازار آزاد 25 هزار و 50 تومان بود که کارشناسان پیش‌بینی می کردند در روز پایانی هفته - پیش از امروز - قیمت دلار در بازار آزاد هم به کانال 24 هزار تومان سقوط خواهد کرد.

آخرین قیمت دلار در پایان هفته

در پنجشنبه دلار در آخرین روز هفته طبق انتظار عمل کرد و با تداوم ارزانی آن، قیمت این ارز در بازار به 24700 تومان رسید. در صرافی ملی نیز قیمت دلار به 24750 تومان رسید. نرخ خرید آن نیز در صرافی ملی به 23550 تومان کاهش یافته است.

اما آینده دلار چه می‌شود؟

به نظر می‌رسد تداوم روند کاهشی در بازار ارز برای بیش از یک هفته، پذیرش شکست قطعی ترامپ در انتخابات امریکا، احتمال ورود نرخ حواله درهم به کانال پایین‌تر و افزایش زمزمه‌های بازگشت به برجام موجب شده بعضی کارشناسان ریزش دلار تا کانال 18هزار تومانی را دور از انتظار ندانند در حالی که تا پیش از این عموم آنها بازگشت به زیر 20 هزار تومان را بعید می‌دانستند.

برخی کارشناسان اعتقاد دارند بازار به شدت میل به کاهش دارد اما از دو سمت حواله درهم و سامانه سنا، در مقابل سقوط مقاومت می‌کند.

با این که حواله درهم برای پنجمین هفته متوالی روندی کاهشی داشته اما به نظر می‌رسد تا زمانی که درهم بالای مرز 7 هزار تومانی قرار دارد، نمی‌توان انتظار کاهش سنگین در بازار ارز داخلی را داشت. گرچه از نگاه فعالان بازار با وجود مقاومت درهم در مرز 7 هزار تومانی همچنان ورود آن به کانال‌ 6 هزار تومانی بعید نیست.

حتی اگر این احتمال را هم در نظر نگیریم همچنان تحلیل گران فنی باور دارند، در صورتی که نوسانات کم دامنه و فرسایشی دلار ادامه پیدا کند، به‌تدریج به صف فروشندگان بازار اضافه خواهد شد و قیمت دلار به آرامی رقم‌های پایین‌تری را تجربه خواهد کرد.

امیرحسین نام‌آور، کارشناس بازارهای مالی پیش‌بینی کرده که با توجه به اتفاقاتی از جمله بازگشت امریکا به برجام قیمت دلار ممکن است تا 18 هزار تومان هم کاهش یابد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 632765 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟