قیمت جهانی طلا امروز جمعه 9 آبان ماه 99

به گزارش رکنا، به نقل از رویترز، در حالی که افزایش موارد جهانی ابتلا به کرونا و نگرانی ها از تنش آلود شدن انتخابات ریاست جمهوری آمریکا سبب افزایش تقاضا برای خرید طلا شده است، قیمت فلز زرد پس از کاهش قابل توجه در جلسه قبل امروز شاهد افزایش بود، هرچند تقویت دلار مانع از افزایش بیشتر قیمت طلا شد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.31 درصد افزایش به 1882 دلار و 93 سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه دسامبر با 0.20 درصد افزایش به 1883 دلار رسید.

برایان لن، تحلیلگر ارشد موسسه گلدسیلور سنترال گفت، وضعیت تنش آلود رقابت های انتخاباتی در آمریکا و نرخ پایین بهره موجب تقویت جذابیت بازار طلا برای سرمایه گذارن شده است.

وی افزود، سرمایه گذاران در حال استفاده از فرصت کاهش قیمت های روز چهارشنبه برای خرید طلا هستند.

در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در 5 روز آینده، جو بایدن نامزد دموکرات در نظرسنجی های سراسری از دونالد ترامپ جلوتر است، اما در ایالت های تعیین کننده ای که می توانند سرنوشت فرد پیروز را تعیین کنند، رقابت تنگاتنگ تر است.

ایلیا اسپیواک تحلیلگر موسسه دیلی اف ایکس گفت: «اگر بایدن پیروز شود و نتیجه انتخابات به روشنی اعلام شود، این به نفع بازار طلا خواهد بود، زیرا انتظار این است که با پیروزی نامزد دموکرات سیاست های محرک اقتصادی بیشتری به اجرا گذاشته شود و ارزش دلار تضعیف شود.»

نگرانی ها از روند ترمیم اقتصاد جهانی سبب شده تا بازارهای جهان طی روزهای اخیر شاهد افت شاخص ها باشند. کشورهای اروپایی اخیرا محدودیت های بیشتری را برای جلوگیری از گسترش موج دوم کرونا به اجرا گذاشته اند.

شاخص ارزش دلار در برابر سبد ارزهای رقیب امروز در نزدیکی بالاترین رقم یک هفته اخیر که دیروز به ثبت رسیده بود ثابت ماند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 621498 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟