قیمت جهانی طلا امروز جمعه 18 مهر ماه 99

به گزارش رکنا، به نقل از رویترز، به دنبال تضعیف ارزش دلار و افزایش خوش بینی ها پس از اعلام ترامپ مبنی بر از سرگیری مذاکرات مربوط به بسته مالی جدید مقابله با کرونا، قیمت طلا روز جمعه شاهد افزایش یک درصدی بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.9 درصد افزایش به 1910 دلار و 96 سنت رسید. قیمت فلز زرد از ابتدای هفته جاری تاکنون 0.7 درصد رشد داشته است. قیمت طلا در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه دسامبر نیز با 1.2 درصد رشد به 1916 دلار و 90 سنت رسید.

شاخص ارزش دلار در برابر سبد ارزهای رقیب امروز با 0.2 درصد کاهش مواجه بود و در مسیر دومین کاهش هفتگی متوالی قرار گرفت.

به گفته هووی لی، تحلیلگر بانک او سی بی سی، افزایش مجدد امیدها نسبت به تصویب یک بسته محرک مالی جدید در آمریکا سبب تضعیف ارزش دلار و بالا رفتن انتظارات تورمی شده است.

وی افزود: «قیمت طلا احتمالا تا زمان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در حدود 1900 دلار باقی خواهد ماند.»

ترامپ در مصاحبه ای اعلام کرد، شانس زیادی وجود دارد که توافق بر سر بسته مالی جدید مقابله با کرونا به دست بیاید، اما وی از اشاره به جزئیات بیشتر خودداری کرد.

در همین حال، نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفته مصوبه کمک به شرکت های هوانوردی آسیب دیده از کرونا تنها در صورتی می تواند به تصویب کنگره برسد که یک بسته کمک جامع نیز در کنار آن تهیه گردد.

طلا که یک محل سرمایه گذاری امن در هنگام افزایش تورم و بی ثباتی ارزش ارز به شمار می رود، از ابتدای امسال تاکنون و به دلیل ارائه بسته های محرک مالی دولت ها و بانک های مرکزی جهان حدود 26 درصد گرانتر شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 614485 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟