فوری/ طلا ارزان شد !

به گزارش رکنا، قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه به دلیل افزایش ارزش دلار، کاهش یافت، اما بلاتکلیفی ناشی از انتخابات ریاست جمهوری هفته آینده و نگرانی در مورد شدت گرفتن موارد ابتلا به ویروس کرونا در اروپا و آمریکا، این خسارات را کم کرد.
هر اونس طلا در بازارهای جهانی با 33.18 دلار کاهش 1874.81 دلار فروخته شد.
روبین بهار، تحلیلگر بازار گفت: «دلار تقویت شده است که این امر قیمت طلا را پایین می‌آورد. روی هم رفته، بازار طلا تا زمان انتخابات آمریکا، در حالت صبر کنیم، ببینم چه می‌شود، قرار دارد.»
«علی رغم کاهش قیمت طلا هنوز میزان خرید تاحدی خوب است. سرمایه‌گذاران در طولانی مدت عوامل مثبت ساختاری برای طلا نظیر بدهی، تضعیف دلار و نگرانی در مورد تورم و وضعیت شیوع کرونا می‌بینند.»
ارزش دلار 0.5 درصد افزایش یافت و به بالاترین رقم در یک هفته گذشته در برابر رقبایش رسید. این امر این فلز گران بها را برای مالکان ارزهای دیگر گران تر ساخت.
آمریکا، روسیه، فرانسه و کشورهای دیگر، در روز های اخیر، در شمار مبتلایان به ویروس کرونا رکورد ثبت کردند.
در عین حال، علی رغم افزایش شمار مبتلایان به کرونا و توقف بهبود بازار کار، ترامپ دیروز اعلام کرد، بسته کمک مالی کرونایی احتمالا پس از انتخابات 3 نوامبر ارائه خواهد شد.
طلا از ابتدای سال تاکنون حدود 25 درصد افزایش ارزش را ثبت کرده است، زیرا به عنوان مانعی در برابر تورم و کاهش ارزش ارز در بحبوحه اجرای سطح بی سابقه‌ای از محرک‌های اقتصادی دیده می‌شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 621260 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟