طرح تامین کالاهای اساسی برای هر ایرانی + جزئیات جدید

" طرح تامین کالاهای اساسی" با 200 رای مثبت و 8 رای مخالف در اولویت صحن قرار گرفت و سه شنبه جهت تعیین تکلیف در صحن ارائه می شود.

بر اساس ماده واحده این طرح، بند واو تبصره 2 و جدول تبصره 14 قانون بودجه سال1399 کل کشور به شرح زیر اصلاح می‌شود؛

دولت مکلف است به منظور تامین بخشی از نیازهای معیشتی خانوار های کشور به ویژه خانوارهای کم برخوردار در شش ماه دوم سال 99 و به صورت ماهانه نسبت به تأمین و پرداخت یارانه اعتبار خرید به هر فرد ایرانی شناسایی شده در طرح معیشت خانوار از طریق واریز اعتبار به کارت یارانه نقدی سرپرست خانوار اقدام نماید.

این اعتبار صرفاً برای تامین کالاهای اساسی و ضروری در نظر گرفته شده و وزارت صنعت بایستی امکان تخفیف در خرید این کالاها را فراهم کند.

خانوارهایی که درآمد آنها کمتر از مبلغ حداقل دستمزد است از دو برابر یارانه سایر خانوارهای مشمول بهره مند می‌شوند. شناسایی این خانوارها بر عهده وزارت کار است.

منابع مورد نیاز برای اجرای این بند تا سقف 30 هزار میلیارد تومان به نسبت مساوی از محل افزایش اعتبار بند واو تبصره دو و مصارف جدول تبصره 14 قانون بودجه کل کشور تامین می‌شود.

گفتنی است، بر اساس طرح نمایندگان مجلس اعتبار 30 هزار میلیارد تومانی برای پرداخت یارانه تامین کالاهای اساسی اقشار مختلف لحاظ خواهد شد.

کمیسیون برنامه و بودجه اخیرا گزارش نهایی طرح تامین کالاهای اساسی برای 60 میلیون نفر، در قالب کارتهای الکترونیکی تکمیل و برای طرح در صحن به هیات رئیسه ارسال کرده بود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 610289 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟