واریز سود سهام عدالت برای این افراد + جزئیات

سهام عدالت / از ۱۹ مردادماه امسال، افرادی که روش مدیریتی غیرمستقیم را انتخاب کرده بودند، امکان فروش ۶۰ درصد از سهام عدالت خود را به‌دست آوردند و در مرحله بعد، یعنی در دهه فجر تمام سهام عدالت به طور کامل آزادسازی خواهد شد.

فروش سهام عدالت و واریز سود حاصل از فروش آن

حسین فهیمی، مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری بورس اوراق بهادار و سخنگوی ستاد آزادسازی سهام عدالت از واریز مبلغ ۵ هزار ۶۰۰ میلیارد تومان به حساب فروشندگان سهام عدالت که حدود ۱ میلیون ۹۰۰ هزار نفر هستند، خبر داد. وی با اشاره به افرادی که به درستی شماره شبا حساب بانکی و شماره سیم‌کارت را معرفی کرده بودند، به واریز پول حاصل از فروش سهام به حساب آنها اشاره کرد. ( دارندگان سهام عدالت درصورت عدم مالکیت بر شماره موبایل واردشده، می‌توانند برای وارد کردن شماره جدید خود به سامانه سهام عدالت مراجعه کنند.)

سهام موجود در سبد سهام عدالت به صورت مجزا فروخته می‌شود. بنابراین تمام فرآیند فروش سهام عدالت مشمولان در چندین مرحله انجام و وجوه آن نیز به‌تدریج واریز خواهد شد.

سبد سهام عدالت سهامدارانی که روش مدیریت مستقیم را انتخاب کرده‌اند، درحال‌حاضر از سهام ۴۹ شرکت تشکیل شده است که سهام ۳۶ شرکت آن در بورس قابل معامله بوده و تعداد باقی‌مانده هنوز وارد بازار سرمایه نشده است و قابلیت معامله آنها وجود ندارد.

به گفته محمد عطایی، مدیر نظارت بر کارگزاران سازمان بورس و اوراق بهادار، مشمولان سهام عدالت که قصد فروش سهام خود را دارند، باید قبل از هر اقدامی به سامانه استعلام و آزادسازی سهام عدالت مراجعه و در صورت مغایرت، تلفن همراه و شماره شبای حساب بانکی متعلق به خود را تغییر دهند.

دوماه از امکان فروش ۳۰ درصد سهام عدالت و یک هفته از امکان فروش ۶۰ درصد آن می‌گذرد. اما ماجرای عدم واریز وجه حاصل از فروش آن برای برخی از سهامداران، همچنان ادامه دارد و فرهاد دژپسند، وزیر امور اقتصاد و دارایی اعلام کرد که فروشندگان سهام عدالت که در واریز مبلغ حاصل از فروش سهام عدالتشان با تأخیر غیرمعمول مواجه شده‌اند، برای پیگیری مراتب به مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی این وزارتخانه اطلاع دهند.

سهام عدالت فوت‌شدگان

بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار مشمول سهام عدالت در ۱۰ سال گذشته فوت شده‌اند و سهام عدالت این مشمولان به وراث آنها انتقال می‌یابد.

محمدجواد فرهانیان، مدیر برنامه‌ریزی و توسعه شرکت سپرده‌گذاری مرکزی درخصوص جدیدترین اخبار مرتبط با سهام عدالت متوفیان با اشاره به روند اداری و قانونی واگذاری سهام عدالت فوت شدگان از انتقال خواسته ورثه از طریق سازمان خصوصی‌سازی به قوه قضاییه و پس از آن به شرکت سپرده‌گذاری مرکزی خبر داد.

به گفته محمدجواد فرهانیان با ایجاد زیرساخت‌های مناسب، فرآیند انتقال سهام عدالت متوفیان تا پایان تابستان اجرایی می‌شود. در مرحله دوم آزادسازی سهام عدالت، وضعیت انتقال سهام عدالت متوفیان از طریق الکترونیکی فراهم می‌شود.

ارزش سهام عدالت

در پایان معاملات روز گذشته (۲۵ مردادماه) بازار سرمایه، ارزش سبد سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی با کاهش ۸۷۵ هزار تومانی، به ۱۸ میلیون و ۳۲۴ هزار تومان و ارزش سبد ۱ میلیون تومانی به حدود ۳۶ میلیون تومان رسید. بنابراین ارزش ۳۰ درصد سهام عدالت قابل فروش نیز به زیر ۵ میلیون و ۵۰۰ تومان رسید و پایین‌ترین سطح قیمت خود را در یک ماه اخیر ثبت کرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 596388 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟