روزهای پایانی تحریم ها رسید + فیلم
حجم ویدیو: 2.01M | مدت زمان ویدیو: 00:00:47

به گزارش رکنا ، محمود واعظی گفت: "با علامت هایی که از کشورهای اروپایی، آسیایی و دیگران دریافت می کنیم این است که روزهای پایانی تحریم است".

وی در مراسم خداحافظی با تولید پراید در سایپا ادامه داد: "علائمی که ما داریم این است که روزهای آینده یا ماه های آینده، ماه هایی است که وضعیت به مراتب بهتر خواهد شد".

به تازگی مشاور رئیس جمهوری (حسام الدین آشنا) هم با انتشار توییتی از نزدیک شدن به تغییرات مثبت اقتصادی خبر داد.

او نوشت: "پیشنهاد: قبل از هر تصمیم اقتصادی شخصی یک هفته صبر کنید"

حسن روحانی رئیس جمهوری هم چهارشنبه قبل گفته بود: "در هفته آینده جلسه ای خواهیم داشت و اگر به نتیجه برسد و اگر مقام معظم رهبری موافقت بفرمایند و ما اعلام کنیم، یک گشایش اقتصادی در کشور به وجود خواهد آمد... دست دولت بی تردید باز خواهد شد".

تاثیر تحریم های آمریکا در توقف سرمایه گذاری های خارجی در ایران

تحریم های آمریکا باعث شد اکثر شرکت های خارجی از ایران، خارج شوند و اکثر سرمایه گذاری های خارجی در اقتصاد ایران نیز متوقف شود. همچنین صادرات نفت ایران از بیش از 2.5 میلیون بشکه در روز به زیر چند صد بشکه در روز سقوط کرد.

در مدت تحریم های شدید ترامپ علیه ایران، درآمدهای ایران کاهش یافت. همچنین در این مدت، ارزش پول ملی ایران (ریال) نیز به شدت کاهش یافت و قیمت دلار از حدود 3500 تومان به حدود 20 هزار تومان (حدود 6 برابر) رسید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 593910 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟