نامه مخالفت مجلس برای ساخت آپارتمان‌های 25 متری

به گزارش رکنا ، محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در رابطه با خبری که روز گذشته در باره ساخت آپارتمان‌های 25 متری منتشر شده بود، اظهار داشت: اصلاً موافقت مجلس با این موضوع صحت ندارد و ما نیز در کمیسیون عمران مخالفت شدیدی با این مسئله داریم.

وی با بیان این که بنده مخالف ساخت و تولید این گونه مسکن‌ها هستم، اظهار داشت: نگاه این گونه ساخت و سازهای کوچک و 25 تا 35 متری فقط به رویکرد زندگی به صورت مجردی است و هیچ خانواده‌ای نمی‌تواند در یک واحد 35 متری زندگی کند. بنده نمی‌دانم این طرح از کجا منشأ گرفته و چه کسی آن را ارائه کرده است.

رضایی کوچی ادامه داد: این طرح اصلاً با معیارها واعتقادات ما سازگاری ندارد و امکان ندارد یک خانواده آنجا تشکیل شود.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ما اساسا با این نوع ساخت و سازها مخالف هستیم؛ چراکه اصلاً به لحاظ بافت شهری و شهرسازی هم دچار مشکل خواهد شد و ساخت این گونه واحدها اصلاً به صلاح کشور و خانواده‌ها نیست.

وی همچنین خاطرنشان کرد: کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با این موضع مخالف است و اجازه نخواهد داد این اتفاق صورت بگیرد.

نامه کمیسیون عمران مجلس به وزیر راه و رئیس جمهور

وی در ادامه از نامه کمیسیون عمران مجلس به وزیر راه و رئیس جمهور خبر داد و گفت: نامه‌ای در این خصوص تهیه و تدوین شده است که بر اساس آن مخالفت شدید مجلس با ساخت و ساز هر گونه واحدهای این چنینی اعلام شده است.

رضایی کوچی در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: اصلاً امکان زندگی در واحد 25 متری در آن وجود ندارد؛ یعنی واقعا امکانی برای یک زندگی و رابطه خانوادگی در واحدی با این متراژ وجود ندارد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی همچنین اظهار داشت: دولت باید برای ساماندهی وضعیت مسکن راه حل مناسب‌تری بیندیشد، نه این که با طرح‌های این چنینی باعث آزردگی خاطر مردم شود.

مشکل زمین نداریم

وی ادامه داد: ما در کشورمان مشکل زمین نداریم و کشور کوچکی نیستیم. این همه زمین و امکاناتی که در اختیار داریم و در بافت‌های فرسوده زمین یافت می‌شود، همچنین در حاشیه شهرها این همه زمین وجود دارد، چرا از آنها استفاده نکنیم؟ من نمی‌دانم با چه اصول فنی و شهرسازی این طرح‌ها در حال ارائه است و چه کسی این مشاوره‌ها را به دولت می‌دهد؟

رضایی کوچی ضمن انتقاد از طرح دولت و ارائه واحدهای 24 و 45 متری گفت: متأسفانه این یک طرح ناپخته و مشاوره نادرست به دولت است؛ چراکه ما افراد را به سمت تجردگرایی سوق می‌دهیم و این اساسا با اصول زندگی ما و همچنین اصول معماری و شهرسازی سازگاری ندارد و ما اساسا با این موضوع مخالف هستیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 581086 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟