چگونه از افسردگی کارمندان جلوگیری کنیم؟

به گزارش رکنا، مطالعاتی که در دانشگاه هاروارد انجام شده که نشان می‌دهدف شرکت‌هایی که کارمندانشان به فرسودگی شغلی دچار می‌شوند، سه وجه مشترک دارند:

اول آنکه مشارکت و همکاری از نوع افراطی میان کارمندان وجود دارد (ایمیل، تماس‌های تلفنی فراوان و جلسات کاری متعدد).

دوم آنکه دستورالعمل‌های ضعیفی در مورد مدیریت زمان وجود دارد؛ و در نهایت مدیران تمایل دارند تا مسئولیت‌های بیشتری را بر دوشِ افراد توانمند بگذارند.

اگر مدام در حال از دست دادن نیروهای خوبتان هستید، وقت آن رسیده که نگاه دقیق‌تری به مسائل شرکت بیندازید.

هرچند کار کردن با یکدیگر موجب خلاقیت می‌شود، اما جلساتِ بی‌پایانی که تصمیم‌گیری در آن رخ نمی‌دهد، نتیجه عکس می‌دهد.

اگر اعضای تشکیل‌دهنده تیم شما زمان زیادی را صرف کار می‌کند، روزهای آنها را با جلسات بی‌نتیجه پُر نکنید و انتظار نداشته باشید که پس از اتمام جلسات همان میزان کار را انجام دهند.

اگر متوجه می‌شوید که کارمندان شما خسته شده‌اند، سریع قضاوت نکنید و آن را به‌حساب کم‌کاری و تنبلی آنها نگذارید.

از وظایف کارمندانتان و مدت زمانی که برای اتمام پروژه‌ها نیاز دارند، آگاه باشید و اطمینان حاصل کنید، افرادی در شرکت شما کار می‌کنند که از مهارت‌ها و شایستگی لازم برخوردارند.

در نهایت آنکه، میزان کاری که کارمندانتان می‌توانند انجام دهند را دست بالا نگیرید. بهترین کارمندانِ شما ممکن است نسبت به سایر همکاران دو برابر سریع‌تر کار کنند. اما این به آن معنا نیست که وظایف آنها باید دو برابر باشد.

چطور تغییر را شروع کنید؟

به‌عنوان مدیر، زمانی‌که تلاش می‌کنید جلوی فرآیند فرسودگی شغلی را بگیرید، احساس عجیب‌وغریبی خواهید داشت. دقیقا نمی‌دانید، اتفاقی که آن را تجربه می‌کنید، تقصیر شماست یا اینکه کاملا تصادفی رخ داده است.

اگر قصد ایجاد تغییرات سازمانی دارید، در مورد دو مسئله میزانِ کار و سلامت روان کارمندانتان به‌وضوح با آنها صحبت کنید.

اگر به‌کار بردن برخی کلمات و واژه‌ها برای شما سخت است، از آزمون‌های رتبه‌بندی استفاده کنید و از کارمندانتان بخواهید تا به هر مورد از یک تا ده نمره بدهند.

یک کلمه کُد را برای مسائل مربوط به سلامت و بهداشت روان انتخاب کنید تا ناچار نباشید در این زمینه بپرسید. همچنین، روش‌های ساده‌ای فراهم بیاورید تا متوجه شوید کارمندان شما تحت نظر پزشک هستند یا نه.

در هنگام صحبت کردن تا جایی‌که ممکن است سطح استرس را پایین بیاورید و سعی کنید این حس را القا کنید که آنها برای شما اهمیت دارند.

شاید آهسته‌تر کردن روند کار یا کاهش فشارهای کاری از روی تیمتان، به‌ویژه در فصول شلوغ سال امکان‌پذیر نباشد. اما گسترش روابط با کارمندان در خارج از محیط کار و داشتنِ سیاستِ درهای باز برای گفتگو با آنها می‌تواند از فرسودگی شغلی کارمندان تا حدِ قابل توجهی جلوگیری کند و فضای متعادل‌تری در محیط کار ایجاد شود.

در پایان می‌توان گفت، فرسودگی شغلی کارمندان مسئله‌ای است که تقریبا تمامی صاحبان مشاغل یا خود آن را تجربه کرده‌اند یا می‌توانند درس‌هایی از آن بیاموزند.

اگر متوجه می‌شوید که کارمندان شما خسته شده‌اند، سریع قضاوت نکنید و آن را به‌حساب کم‌کاری و تنبلی آنها نگذارید. برعکس این خستگی مفرط را نشانه‌ای برای شروع تغییرات بزرگ در کسب‌وکارتان بدانید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 572680 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟