بالاترین سود عملیاتی فصل اول در تاریخ شرکت ال جی

به گزارش رکنا، اگرچه میزان درآمد نسبت به مدت مشابه سال پیش مقداری کاهش‌یافته است، اما درآمد عملیاتی نسبت به فصل اول ۲۰۱۹ رشد ۲۱.۱ درصدی داشته و برای دومین بار در تاریخ شرکت میزان سود عملیاتی فصلی از یک تریلیون وون عبور کرده است. حاشیه سود عملیاتی ۷.۴ درصدی فصل اول هم بالاترین میزان در تاریخ ال‌جی است.

شرکت لوازم‌خانگی و تهویه مطبوع ال‌جی درآمدهای فصل اول ۲۰۲۰ خود را ۵.۴۲ تریلیون وون (۴.۵۸ میلیارد دلار) اعلام کرده و ۷۳۵.۵ میلیارد وون (۶۳۶.۸ میلیون دلار) سود عملیاتی شناسایی کرده است. به دلیل کاهش محسوس میزان تقاضای بازار Store جهانی با شیوع کرونا، درآمدها نسبت به فصل اول سال مالی گذشته تقریباً بدون تغییر باقی‌مانده‌اند؛ اما با افزایش فروش لوازم‌خانگی مجهز به تکنولوژی بخار، همچون ماشین‌های لباس‌شویی، خشک‌کن، ظرف‌شویی و سیستم مراقبت لباس LG Styler در کره جنوبی، کاهش فروش بین‌المللی تقریباً جبران شده است؛ که این نشان‌دهنده علاقه فراوان مصرف‌کنندگان به بهداشت و سلامتی Health است. این سود عملیاتی و حاشیه سود عملیاتی (۳.۶ درصد بیشتر از دوره مشابه سال گذشته) هم بیشترین میزان در تاریخ ال‌جی بوده و نشان‌دهنده افزایش علاقه بازار به محصولات پریمیوم رده‌بالا و همچنین تأثیر مثبت تلاش‌های انجام‌گرفته برای کاهش هزینه‌ها است.

ال جی

شرکت سرگرمی‌های خانگی ال‌جی میزان درآمدهای فصل اول خود را ۲.۹۷ تریلیون وون (۲.۵۱ میلیارد دلار) اعلام نموده که نشان‌دهنده کاهش ۴.۸ درصدی نسبت به دوره مشابه سال گذشته است. این کاهش نتیجه محدودیت‌های ایجادشده در زنجیره تأمین قطعات و همچنین کمتر شدن تقاضای بین‌المللی به دلیل افول شاخص اعتماد مصرف‌کننده (میزان خوش‌بینی نسبت به اوضاع اقتصادی)‌ است. با در نظر گرفتن طبقه‌بندی مجدد محصولات فناوری اطلاعات و تغییر جهت از شرکت سرگرمی‌های خانگی به سمت شرکت راهکارهای تجاری در سال جاری، میزان درآمد عملیاتی به ۳۲۵.۸ میلیارد وون (۲۷۵.۳۲ دلار)‌ رسیده که نشان‌دهنده افزایش ۳۱.۷ درصدی نسبت به مدل مشابه سال قبل است. دلایل این رشد را باید در بهبود راندمان عملیاتی و توسعه محصولات رده‌بالایی همچون تلویزیون‌های OLED و NanoCell جستجو کرد. با شروع اثرات منفی شیوع کرونا، شرکت تصمیم گرفت تا سهم کالاهای رده‌بالای خود را در سبد محصول افزایش داده و با توسعه فروش آنلاین، بهینه‌سازی منابع ورودی و مدیریت مؤثرتر دارایی‌ها، میزان سودآوری را بهبود بخشد.

طبق گزارش، شرکت ارتباطات موبایل ال‌جی در فصل اول مالی ۲۰۲۰ به فروش ۹۹۸.۶ میلیارد وون (۸۴۳.۹ میلیون دلار) ‌دست‌یافته و موفق گردیده میزان ضرر عملیاتی را نسبت به فصل قبل کاهش داده و به ۲۳۷.۸ میلیارد وون (۲۰۰.۹۶ میلیون دلار) محدود کند. میزان فروش نسبت به فصل اول مالی سال گذشته تقریباً ۳۴ درصد کاهش‌یافته که دلیل اصلی آن محدودیت تأمین منابع از سمت شرکای چینی ذکر گردیده است. البته شرکت برای کنترل هزینه‌ها به افزایش بهره‌وری تولید و بازاریابی روی آورده و تلاش‌هایی در جهت ایجاد سپر دفاعی در مقابل تأثیرات شیوع کرونا صورت گرفته است. اسمارت‌فون جدید LG Velvet 5G طی فصل دوم مالی در کره جنوبی عرضه خواهد شد و با رویکرد فلسفه طراحی متفاوت و انتخاب آگاهانه قطعات و امکانات ارزشمند اما به‌صرفه و همچنین ابتکارات جدید برای افزایش فروش آنلاین تأثیر فراوانی بر بازار خواهد داشت.

شرکت راهکارهای تجهیزات اتومبیل ال‌جی هم در فصل اول درآمد ۱.۳۲ تریلیون وونی (۱.۱۱ میلیارد دلاری) را ثبت نموده که ۲.۱ درصد کمتر از مدت مشابه سال قبل و معادل ۹۶.۸ میلیارد وون (۸۱.۸ میلیون دلار) ضرر عملیاتی است. دلیل اصلی این کاهش، مشکلات موجود در کسب‌وکار اتومبیل سازان آمریکای شمالی و اروپایی ذکر شده است. برای کاهش حداکثری ریسک شیوع بیماری پیش رو، این شرکت با توجه به کاهش تقاضا از سوی کارخانه‌های تولید اتومبیل با هدف بهبود زیرساخت‌های تجاری خود، تلاش‌ برای بهینه‌سازی زنجیره تأمین و کاهش هزینه‌ها در فصل دوم سال جاری را سرعت بخشیده است.

ال جی

شرکت راهکارهای تجاری ال‌جی در فصل اول مالی فروشی بالغ‌بر ۱۱.۷۱ تریلیون وون (۱.۴۴ میلیارد دلار) را تجربه کرده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳.۵ درصد افزایش‌یافته است. همچنین به لطف افزایش فروش پنل‌های خورشیدی و محصولات فناوری اطلاعات از قبیل نوت‌بوک‌های LG gram، میزان فروش نسبت به فصل مالی قبلی ۱۸.۸ درصد رشد داشته است. سود عملیاتی به ۲۱۲.۲ میلیارد وون (۱۷۹.۳ میلیون دلار) رسیده و رشد ۲۶.۳ درصدی نسبت به دوره مشابه سال قبل و ۱۵۹ درصدی نسبت به فصل مالی پیشین را نشان می‌دهد. شرکت دلیل این امر را افزایش فروش پنل‌های خورشیدی، سودآوری پایدار بخش نمایشگرهای اطلاع‌رسانی و ابداعات تازه در بهره‌وری می‌داند. برای به حداقل رساندن مشکلات در دوره شیوع کرونا، این شرکت تلاش‌های خود برای گسترش دامنه فروش آنلاین محصولات فناوری اطلاعات را شدت بخشیده تا سهم بیشتری از بازارهای ارتباطات و آموزش از راه دور را از آن خود کند.

توضیح نرخ تبدیل ارز فصل اول ۲۰۲۰

گزارش‌های مالی حسابرسی نشده فصلی ال‌جی الکترونیکس بر پایه IFRS (استانداردهای گزارش‌های مالی بین‌المللی) برای سه‌ماهه منتهی به ۳۱ مارس ۲۰۲۰ ارائه‌شده‌اند. تبدیل وون کره جنوبی به دلار آمریکا بر اساس میانگین نرخ تبدیل این دوره سه‌ماهه، بر مبنای ۱۱۸۳.۳۳ وون کره جنوبی به ازای هر دلار ایالات‌متحده در نظر گرفته‌شده است.

# # #

در مورد شرکت ال‌جی الکترونیکس

شرکت ال‌جی الکترونیکس (KSE: 066570.KS) پیشگام جهانی و مبتکر فناوری در لوازم الکترونیک مصرفی، ارتباطات موبایل و لوازم‌خانگی است که 87 هزار پرسنل در 113 مکان مختلف دنیا در استخدام خود دارد. ال‌جی با فروش جهانی 45.22 میلیارد دلاری (50.96 هزارمیلیارد وان کره) در سال 2012، 5 بخش مختلف برای کسب و کار خود ایجاد کرد: بخش سرگرمی‌های خانگی؛ ارتباطات موبایلی؛ لوازم‌خانگی؛ تهویه مطبوع و راهکارهای انرژی؛ قطعات خودرو. ال‌جی الکترونیکس هم اکنون یکی از تولیدکنندگان پیشگام در تلویزیون‌های صفحه‌تخت، گوشی‌های تلفن همراه، دستگاه‌های تهویۀ مطبوع، ماشین لباسشویی و یخچال است. ال‌جی الکترونیکس به‌عنوان ENERGY STAR Partner در سال 2013 شناخته شده است.

برای اخبار و اطلاعات بیشتر در مورد ال‌جی الکترونیکس، لطفاً به وب‌سایت (http://www.lg.com/ir) و وبلاگ فارسی (http://lgblog.ir/) این شرکت مراجعه کنید.

روابط عمومی شرکت ال‌جی الکترونیکس در ایران: آقای کاوه مفتخری

شماره تماس: 26205940

ایمیل: kaveh.moftakhari@lge.com

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 565126 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟