قیمت دلار تا 20 روز آینده چقدر می شود؟

به گزارش رکنا، دل‌انگیزان می‌گوید: تمایل بانک مرکزی برای میزان رشد ماهانه قیمت دلار به طور میانگین دو درصد است. با توجه به این میزان رشد انتظار می‌رود قیمت دلار تا پایان اردیبهشت ماه در محدوده ۱۶ هزار تومان قرار بگیرد.

بازار ارز برخلاف وضعیت پر التهاب جامعه در دوره شیوع ویروس کرونا، هیجانی و ملتهب ظاهر نشد. از ابتدای سال جاری برخلاف دوره مشابه سال گذشته شاهد عقب‌نشینی بازار ارز و چشم‌نوازی بازار سهام هستیم.

دلار طی روزهای اخیر عقبگردی به کانال ۱۵ هزار تومان داشت، سوالی که مطرح می‌شود این است که آیا روند کاهش قیمت دلار ادامه دارد؟

سهراب دل‌انگیزان، رییس دانشکده اقتصاد دانشگاه رازی کرمانشاه در گفتگو با تجارت‌نیوز می‌گوید: شرایطی که با شیوع ویروس کرونا بر اقتصاد کشور حاکم شده، طرف تقاضا را تحت تاثیر خود قرار داده است. وضعیت ارزی نیز به این صورت است که هم تقاضای ارز از سوی فعالان اقتصادی و هم از سوی مردم کاهش یافته است. شیوع ویروس کرونا به بسیاری از کسب‌وکارها صدمه وارد کرده و تا حدودی توانست صادارت کشور را نیز دچار چالش کند. اما در این میان اقدامات بانک مرکزی برای کنترل بازار ارز موثر بوده و توانست از التهاب هرچه بیشتر این بازار جلوگیری کند.

وی ادامه می‌دهد: میزان نرخ رشدی که برای دلار در سال ۹۹ می‌توان انتظار داشت به اندازه تورم ۳۰ تا ۳۵ درصدی بوده و همانطور که پیش‌تر نیز بیان شد کانال ۱۵ تا ۱۸ هزار تومان را می‌توان برای آن در نظر گرفت. دلار با همه فراز و فرودها در اولین ماه سال جاری نتوانست در کانال ۱۶ هزار تومان قیمت خود را تثبت کند و شاهد کاهش قیمت آن طی روزهای اخیر بودیم.

دل‌انگیزان می‌افزاید: به نظر می‌رسد تمایل بانک مرکزی برای میزان رشد ماهانه قیمت دلار به طور میانگین دو درصد است. دلار سال ۹۹ را با نرخ ۱۵ هزار تومان آغاز کرد و با توجه به میانگین رشد ماهانه دو درصدی انتظار می‌رود قیمت دلار تا پایان اردیبهشت ماه در محدوده ۱۶ هزار تومان قرار بگیرد.

وی در پایان با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور در سال جاری تاکید می‌کند: نرخ رشد اقتصادی سال ۱۳۹۹ صفر و یا حداکثر در حدود یک درصد مثبت پیش‌بینی می‌شود و نرخ رشد منفی قابل برآورد نیست که علت آن توجه به کسب‌و کارهای داخلی و تامین نیازهای کشور از آنها بیشتر از سال قبل می‌تواند باشد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 560485 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟