سود سهام عدالت برای چه کسانی واریز نشد

به گزارش رکنا، سود سهام عدالت قرار بود در هفته اول اسفند ماه سال گذشته برای همه سهام‌داران واریز شود، ولی پس از گذشته بیش از یک ماه و ورود به سال جدید هنوز بسیاری از دارندگان برگه‌های این سهام مدعی هستند سود آن را دریافت نکرده‌اند.

یک ماه از آخرین زمان واریزی سود سهام عدالت می‌گذرد، چرا هنوز برخی این سود را دریافت نکرده‌اند؟

در این خصوص حسن علائی، عضو هیات عامل و معاون واگذاری سهام و بنگاه‌ها سازمان خصوصی‌سازی به این سوال پاسخ داد.

وی گفت: قطعا برای تمام کسانی که شماره شبا آنها در سامانه موجود ثبت شده، سود سهام عدالت واریز شده است. یعنی لیستی شامل اطلاعات شماره ملی، شماره شبا و مبلغ سود سهام هر یک از سهامداران به هر یک از بانک‌ها داده شده است.

به گفته وی، علت عمده واریز نشدن سود سهامداران مورد اول یعنی برگشت خوردن واریزی‌ها است.

دو علت برای واریز نشدن سود سهام عدالت

علائی عنوان کرد: سود سهام برخی از افراد به دو دلیل واریز نشده است، اول این که ممکن است به هر دلیلی شماره شبا برخی از افراد مسدود یا راکد باشد، هستند بانک‌هایی که وقتی حسابی چند ماه فعال نباشد راکد می‌کند و عملیات بانکی برای آن حساب متوقف می‌شود و سود سهام عدالت این افراد برگشت می‌خورد.

وی افزود: دلیل دوم نیز این است که برخی از بانک‌ها به خاطر شیوع ویروس کرونا عملیات بانکی‌شان به کندی صورت می‌گیرد و در واریز سود برخی از سهامداران کند عمل می‌کنند؛ اما در نهایت بانک این واریزی‌ها را انجام خواهد داد.

معاون خصوصی‌سازی برای حل این مسئله گفت: مردم به بانک مراجعه نکنند. ما در در حال جمع‌آوری اطلاعات این افراد و بررسی علت واریز نشدن سود سهام این افراد هستیم که علت را از طریق سامانه به سهامداران اعلام می‌کنیم و در نهایت تا دو ماه آینده در این خصوص تعیین تکلیف می‌شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 558050 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟