ترکش‌های کرونا به میلیاردرهای چینی هم رسید!

موسسه هورون چین اعلام کرد که تنها در سال گذشته ۱۸۲ میلیاردر جدید در چین ثبت شده است که این رقم بیشتر از آمریکا و هر کشور دیگری در جهان بوده است. طبق اعلام این موسسه ۲۸۱۶ فرد با ثروت یک میلیارد دلار یا بیشتر در جهان وجود دارد.

اکنون بیش از ۷۷۰ میلیاردر در چین وجود دارد که بدین ترتیب این کشور پس از آمریکا، دومین کشور جهان از نظر تعداد ثروتمندان به شمار می رود.

به دنبال گسترش شیوع ویروس کرونا در سطح چین و جهان، ارزش سهام بسیاری از شرکت های چینی دچار ریزش شده و همین مساله باعث تغییرات زیاد ثروت افراد در این کشور شده است تا جایی که جک ما که از سال ها پیش همواره ثروتمندترین فرد چین لقب گرفته بود، به دنبال سقوط ارزش سهام شرکت علی بابا جایگاه خود را از دست داده است. انتظار می رود روند نوسان شاخص های بورسی چین و ارزش نمادهای بزرگ این کشور در هفته های آینده نیز کماکان ادامه داشته باشد.

چین با بیش از ۲۹۰۰ قربانی اصلی ترین کانون درگیر با ویروس کرونا در جهان به شمار می رود هر چند که در روزهای اخیر شمار مبتلایان جدید به ویروس کرونا کاهش چشمگیری داشته و همین مساله نیز امیدها به کنترل بیماری تا پایان سه ماهه نخست سال جاری میلادی را بیشتر کرده است.

در حال حاضر مایو هوتنگ، مدیرعامل گروه تنسنت با ۴۳.۸ میلیارد دلار ثروت به عنوان ثروتمندترین فرد چین و نفر بیستم جهان معرفی شده است. جک ما، بنیان گذار فروشگاه اینترنتی علی بابا با ۴۲.۴ میلیارد دلار ثروت، نفر دوم در چین و بیست و یکم در جهان است و هوی کا یان، یکی از بزرگ ترین فعالان بخش مسکن چین با ۲۹.۴ میلیارد دلار ثروت در رده سوم چین و سی ام جهان ایستاده است. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 547945 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟