معافیت گوشت و فرآورده های گوشتی و شمش طلا از مالیات و عوارض

به گزارش رکنا، به نقل از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز (دوشنبه 7 بهمن) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه مالیات بر ارزش افزوده، با ریزجزء 4 جزء 5 بند الف ماده 9 این لایحه با 144 رأی موافق، 25 رأی مخالف و 4 رأی ممتنع از مجموع 202 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند که براساس این مصوبه انواع گوشت و فرآورده های گوشتی از پرداخت مالیات و عوارض معاف شدند.

همچنین نمایندگان در ادامه با ریزجزء 8 جزء 5 بند الف ماده 9 این لایحه با 161 رأی موافق، 9 رأی مخالف و 5 رأی ممتنع از مجموع 204 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

در این نشست همچنین جزء 9 بند الف ماده 9 لایحه مالیات بر ارزش افزوده مورد بررسی قرار گرفت و نمایندگان آن را با 149 رأی موافق، 12 رأی مخالف و یک رأی ممتنع از مجموع 195 نماینده حاضر در صحن به تصویب رساندند.

براساس ماده 9 این لایحه؛ عرضه کالاها و ارائه خدمات زیر از پرداخت مالیات و عوارض معاف می‌باشد:

- انواع گوشت و فرآورده های گوشتی مطابق با فهرستی که هر سال وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا پایان دی ماه برای اجرا در سال بعد به سازمان امور مالیاتی ارسال می کند.

- تخم مرغ نطفه دار و تبدیل آن به جوجه یک روزه

- انواع شمش طلا (وارداتی و داخلی) و انواع حواله های کاغذی یا الکترونیکی دارای پشتوانه صددرصد طلابرای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 538570 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟