به گزارش رکنا ، صد و سومین مرحله یارانه نقدی، ساعت ۲۴ روز سه شنبه  ۲۶ شهریور ۹۸ به حساب سرپرستان خانوار‌ها واریز می‌شود، گفته می‌شود مبلغ این سری از پرداخت یارانه نیز ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان است.

حذف یارانه برخی دهک ها از اول مهر ماه

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دولت شناسایی دهک‌های پردرآمد را با دقت و وسواس بیشتری انجام می‌دهد و تلاش می‌کنیم که حذف یارانه دهک‌های پردرآمد را از پایان شهریورماه آغاز کنیم که تا پایان امسال به اتمام می‌رسد.

محمد شریعتمداری  افزود: مهلت یک ماهه مندرج در آیین نامه اجرایی مصوب دولت که مقرر کرده بود ظرف یک ماه دستورالعمل اجرایی، ابلاغ شود به پایان رسیده است.

وی افزود: اما در آن آیین نامه اشاره شده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سازمان برنامه و بودجه و وزارت کشور اقدام به انتشار دستورالعمل کند.

وزیر کار ادامه داد: همچنین قرار بود استانداران در سطح کشور برای شناسایی اقشار با درآمد بالا همکاری کنند و از شبکه استانداری‌ها، فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها برای کسب اطلاعات و تکمیل بانک اطلاعات استانها کمک بگیریم و چون اشتراک مساعی در تنظیم این مقررات بیش از یک ماه زمان برده هنوز ابلاغ به استانداران صورت نگرفته و به محض اینکه تمام شود دولت ابلاغ می‌کند.

شریعتمداری گفت: حذف دهک‌های پردرآمد با مشارکت استانداران سراسر کشور خواهد بود و هر میزان از سه دهک اول که با کمترین خطا شناسایی شده باشند را حذف می‌کنیم.

وی تاکید کرد: انتخاب سه دهک در شرایط اقتصادی حاضر سخت است و ما نیز نمی‌خواهیم به جامعه‌ای که جزو طبقات متوسط است فشار بیاوریم، بنابراین دولت با دقت و وسواس بیشتر این کار را انجام می‌هد.

طرح یارانه کار دستمزد امسال

معاون مدیرکل دفتر سیاستگذاری و توسعه اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: طرح یارانه کار دستمزد امسال در ۸ استان کشور اجرا می‌شود.

محمد آذرپناه  اظهار داشت: طرح یارانه دستمزد امسال در ۸ استان چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه وبویراحمد، لرستان، کردستان، کرمانشاه، ایلام، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی به صورت پایلوت اجرا می‌شود.

وی افزود: سهمیه چهارمحال و بختیاری در طرح یارانه دستمزد هزار و ۴۰۰ نفر است و در این طرح ۳۰ درصد حداقل حقوق و مزایای نیروی جدید شغل اولی از سوی دولت پرداخت می‌شود.

مدیرکل دفتر سیاستگذاری و توسعه اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: جامعه هدف در طرح یارانه دستمزد، گروهی از جوانان هستند که در کم مزیت‌ترین شرایط قرار گرفته و فرصت مناسب برای اشتغال به کار آنها فراهم نشده است.

آذرپناه خاطرنشان کرد: یارانه دستمزد فاصله بین پرداخت کارفرما و حقوق کارگر است که یک سیاست جدید در بازار کار بوده و استان چهارمحال و بختیاری در آن پیشروست.وی با بیان اینکه بخش خصوصی مکمل بخش دولتی و تعاون است، گفت: اولویت جذب نیرو در طرح یارانه دستمزد با نیروی فارغ التحصیل دانشگاهی است.

آذرپناه تصریح کرد: در سرمایه انسانی ضعیف هستیم و سیستم دانشگاهی در مهارت آموزی دارای خلاء است که با اجرای اینگونه طرح‌ها خلاء موجود تکمیل و نیروی جذی شده در کارگاه‌ها مهارت لازم را می‌آموزد.

وی اضافه کرد: بودجه لازم برای اجرای طرح یارانه دستمزد به صورت ۱۰۰ درصد تخصیص یافته و ۱۲۴ قرارداد و حواله پرداخت‌ها از سوی استان‌ها صادر صادر و طی یک هفته اعتبار واریز می‌شود.

مدیرکل دفتر سیاستگذاری و توسعه اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: انتظار است سهمیه هزار و ۴۰۰ نفری چهارمحال و بختیاری تا پاییز امسال جذب و در صورت عملکرد مناسب استان هزار و ۴۰۰ نفر دیگر برای زمستان اختصاص می‌دهیم.

وی با اشاره به طرح کارورزی به عنوان طرحی مهارت محور افزود: تاکنون ۲۹ هزار کارورز از طریق این طرح به فرصت‌های شغلی جذب شده اند و برای کارآفرینی و اشتغال کارورزان تسهیلات و آموزش رایگان ارائه می‌شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 501389 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟