به گزارش گروه اقتصادی رکنا، نود و نهمین مرحله از پرداخت یارانه نقدی، ساعت ۲۴:۰۰ روز پنج شنبه 26 فروردین ماه به حساب سرپرستان خانوارها واریز می شود.

طبق آخرین خبرها “یارانه نقدی اردیبهشت 98 از بامداد روز جمعه 27 اردیبهشت ماه قابل برداشت است.”

مبلغ یارانه اردیبهشت 98 هر یک از مشمولان همانند ماه‌های گذشته 45.500 تومان است.

واریز سبد کالای رمضان به حساب ۲ میلیون خانوار

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد از واریز سبد کالای نقدی به بیش از ۲ میلیون خانوار تحت حمایت این نهاد خبر داد و گفت: میانگین رقم واریزی برای خانوارهای مددجویان ۲۰۰ هزار تومان است.

فاطمه رهبر با بیان جزئیات این خبر افزود: حدود ۱,۵ میلیون خانوار مددجوی عادی کمیته امداد و۵۰۰ هزار خانوار مشمول تبصره ۱۴ از سبد کالای نقدی ماه مبارک رمضان برخوردار شدند.

وی ادامه داد: برای خانوارهای یک نفره ۱۰۰ هزار تومان، ۲ نفره ۱۵۰ هزار تومان، سه نفره ۲۰۰ هزار تومان، چهار نفره ۲۵۰ هزار تومان و پنج نفره و بیشتر ۳۰۰ هزار تومان در کارت بانکی سرپرست خانوار شارژ انجام شده است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد کل مبلغ تخصیصی برای ارائه سبد کالا به مددجویان امداد را ۳۴۲ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: براین اساس میانگین مبلغ پرداختی به هر خانوار تحت حمایت ۲۰۰ هزار تومان است.

به گزارش سایت خبری کمیته امداد، رهبر با اشاره به اینکه در گذشته مبالغ پرداختی تنها به صورت خرید کالا امکان پذیر بود، تاکید کرد: مددجویان امداد می‌توانند علاوه بر خرید کالا از تمامی فروشگاه‌ها، وجوه واریزی سبد کالای ماه مبارک رمضان را به صورت نقدی دریافت کنند.

چه کسانی از لیست یارانه حذف می‌شوند؟

این در حالی است که طی حدود هشت سال هر مشمولی که بدون تغییر در صف دریافت یارانه نقدی بوده است تاکنون رقمی بالغ بر 4 میلیون و 459 هزار تومان یارانه دریافت کرده است.

همچنین موضوع حذف یارانه دهک‌های پر درآمد جامعه با توجه به کسری بودجه بخش هدفمندی یارانه‌ها در سال‌های اخیر چندین بار از سوی دولت مطرح شده، ولی به علت نبود بانک اطلاعاتی کامل برای شناسایی افراد با درآمد بالا دولت و مجلس نتوانسته اند اقدام موثری در این زمینه انجام دهند و در هر نوبت این امر به تعویق افتاده است، ولی در پایان سال گذشته مجلس خبر از حذف یارانه افراد با درآمد بیش از ۵ میلیون تومان درماه داده است و مشخص نیز مطرح شدن این موضوع با وجود نبود اطلاعات دقیق از حساب افراد قرار است چگونه انجام شود.

در این رابطه رحیم زارع نماینده مجلس شورای اسلامی درباره حذف ۳ دهک یارانه بگیر در سال ۱۳۹۸، گفت: ۳ دهک بالای جامعه با توجه به حساب بانکی و اموالی که به نامشان ثبت شده است شناسایی می‌شوند.

وی در ادامه افزود: افرادی که حقوق بالای ۵ میلیونی می‌گیرند و هنوز یارانه دریافت می‌کنند، افرادی که فوت شده اند و هنوز یارانه دریافت می‌کنند جز ۳ دهک خواهند بود که حذف یارانه آن‌ها در حمایت از اشتغال و تولید و حمایت از خرید تضمینی گندم و بهداشت و سلامت هزینه خواهد بود.

بر اساس این گزارش، باید منتظر بود و دید حذف دهک‌های بالای جامعه در سال جدید چه زمانی اجرایی می‌شود و با توجه به ویژگی‌های مطرح شده برای خارج کرن افراد از لیست هدفمندی یارانه‌ها چه تعداد از میزان یارانه بگیران کاسته و چه مبلغی به سبد اشتغال و تولید و حمایت از خرید تضمینی گندم و بهداشت و سلامت افزوده خواهد شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 475162 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟