حباب یک هزار و ۵۰۰ تومانی قیمت مرغ در بازار

به گزارش رکنا، برومند چهار آیین مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی از ثبات نرخ مرغ در بازار خبر داد و گفت: امروز نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۱۱ هزار و مرغ آماده به طبخ در کانال ۱۷ هزار تومان است.

وی با اشاره به اینکه روز گذشته قیمت هر کیلو مرغ به سبب دخالت تعزیرات در میدان بهمن یک هزار تومان کاهش یافت، افزود: با توجه به آنکه مکانیزم قوی‌ عرضه و تقاضا در بازار وجود ندارد، از این رو دخالت تعزیرات در بحث تنظیم بازار عواقب بدی را به همراه دارد.

چهار آیین با اشاره به اینکه مرغ به اندازه تقاضا در بازار نیست، بیان کرد: با توجه به افزایش تقاضا در روز‌های پایانی سال، مدیریت و قیمت‌های دستوری راهگشای تنظیم بازار نیست.

این مقام مسئول از کاهش جوجه ریزی نسبت به مدت مشابه سال قبل در بازار خبر داد و گفت: شرایط کنونی عرضه و تقاضا در بازار نشان می‌دهد که تا پایان سال احتمال کاهش قیمت وجود ندارد و تنها امیدواریم که قیمت مرغ به سبب فزونی تقاضا افزایش نیابد چرا که گرانی مجدد اجحاف در حق مصرف کننده است.

وی از حباب یک هزار و ۵۰۰ تومانی نرخ مرغ در بازار خبر داد و افزود: هم اکنون قیمت منطقی هر کیلو مرغ زنده ۱۰ هزار و ۵۰۰ و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی ۱۶ هزار تومان بوده و فروش با نرخ‌های بالاتر غیر واقعی است.

مدیر عامل اتحادیه مرغداران گوشتی با اشاره به اینکه مرغ ارزانترین پروتئین در دسترس مردم به شمار می‌رود، بیان کرد: هم اکنون از ۱۰ دهک جامعه حدود ۵ دهک توان خرید گوشت قرمز و ماهی را ندارند که همین امر موجب شده اکثر خانوار‌ها به سمت مصرف مرغ سوق پیدا کنند.

وی جوجه ریزی برای ایام پایانی سال را ۱۱۰ میلیون قطعه اعلام کرد و افزود: با توجه به افزایش قیمت نهاده‌ها و ترس مرغداران از اجرای قیمت مصوب تنظیم بازار، بسیاری از مرغداران از جوجه ریزی واحد‌های خود امتناع کرده اند.

چهار آیین در پایان تصریح کرد: برخورد تعزیرات با فروشندگان و دخالت دولت در بحث تنظیم بازار موجب شده تا داستان دام‌های مولد برای مرغ تکرار شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 465004 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟