به گزارش رکنا، در این جشنواره که برای دومین سال پیاپی به همت سازمان توسعه تجارت و با مدیریت اجرایی آژانس تبلیغاتی ایران نوین برگزار شد، 26 برند ایرانی به عنوان برندهای برتر ملی معرفی شدند. این برندها تندیس ویژه‌ی برند برترملی را از دست وزیر صنعت و معدن دریافت کردند.

پیام حسن روحانی به جشنواره: ارج نهادن به مقوله نشان تجاری اقدامی بسیار شایسته و کارآمد است

گفتنی است حسن روحانی نیز طی پیامی که در این مراسم قرائت شد طی تاکید بر اهمیت بها دادن به برندهای ایرانی گفت: «ایران سرزمین سرمایه‌های بزرگ تاریخی، مادی و انسانی است. بسیار به‌جاست که این سرمایه عظیم را قدر دانسته و در مسیر گسترش امید به سوی ساختن ایرانی آبادتر حرکت کنیم. از این رو ارج نهادن به مقوله نشان تجاری اقدامی بسیار شایسته و کارآمد برای معرفی وضعیت‌ها و توانمندی‌های این کشور است.»

وی در انتهای پیام خود گفت:«بسیار خرسندم که در مراسم فاخر انتخاب نشانه‌های تجاری برتر کشور که امروز با حضور بهترین‌های صنعت ایران در حال برگزاری است، به برگزیدگان شایسته این دوره تبریک بگویم و برایشان پیشرفت و سربلندی آرزو نمایم.»

وزیر صنعت و معدن: برندسازی لازمه تولید و صادرات

رضا رحمانی وزیر صنعت و معدن در مراسم دومین جایزه ملی نشان برند تجاری برتر ایران با تاکید بر اینکه پیشران توسعه اقتصاد کشور در سال آینده صادرات خواهد بود، افزود: «لازمه تولید و صادرات، برندسازی است و بخش خصوصی و دولت درباره مبانی با هم اختلاف نداریم و ما دولت در این رابطه از اراده کافی برخوردار است.»

وی افزایش سهم صادرات به کشور های همسایه را از برنامه های این وزارتخانه عنوان کرد و گفت: «جزو معدود کشورهایی هستیم که با 15 کشور مرز آبی و خاکی داریم و سال گذشته این کشورها یکهزار و 300 میلیارد دلار واردات داشتند که سهم ایران از این حجم فقط 25 میلیارد دلار بود.»

سرپرست سازمان توسعه تجارت: افزایش سهم مواد اولیه تولید از واردات

محمد رضا مودودی سرپرست سازمان توسعه تجارت در همایش جایزه ملی برند برتر ایران اظهار کرد: «:سهم ایران 1.2 درصد از جمعیت جهان و 1.2 درصد جغرافیا و تولید ناخالص داخلی جی‌دی‌پی را دارد اما میزان صادراتش کمتر از 3 دهم درصد است.

مودودی افزود:« در دهه‌های اخیر وضعیت واردات ما تغییر کرده و بیشتر به سمت واردات کالا و مواد اولیه تولید رفته است که این امر با همت تولیدکنندگان و کارآفرینان داخلی صورت پذیرفته است.»وی گفت: «در چهار دهه گذشته صادرات ما 10 هزار درصد رشد داشته است.»

اسامی 26 برند برنده‌ی تندیس برند برتر ملی

در انتهای این مراسم به 26 برند نشان برند برتر ملی اهدا شد که اسامی آن‌ها به ترتیب حروف الفبا شرح ذیل است:

اسنوا

الوان

ایستک

باراکا

باطری سپاهان

بهران

بوتان

پارس خزر

پگاه

تحفه

تک ماکارون

چین چین

زرماکارون

سحرخیز

شیرین عسل

شیلانه

صحت

ظریف مصور

فرمند

سولیکو

گلستان

مای

مینو

میهن

نامی نو

ویتانا

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 462089 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟