افزایش شدید قیمت طلا

به گزارش رکنا، اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۲ درصد افزایش یافت و به ۱۳۳۰.۴۸ دلار رسید.

در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در آوریل ثابت بود و در ۱۳۳۳ دلار ایستاد.

نرخ مبادلات یوان چین با ۰.۶ درصد افزایش، به ۶.۶۷۳ یوان در برابر دلار آمریکا رسید. افزایش مذکور پس از اعلام این خبر روی داد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، ممکن است تعرفه‌ها روی واردات کالاهای چینی به ارزش ۲۰۰ میلیارد دلار را از ۱۰ به ۲۵ درصد افزایش ندهد.

قوی‌تر شدن ارزش یوان، طلا را برای چینی‌ها که بزرگترین مصرف کنندگان این فلز ارزشمند در جهان هستند ارزان‌تر می‌کند.

ترامپ روز یکشنبه اعلام کرد: افزایش تعرفه‌ها روی کالاهای چینی که برای اواخر هفته جاری برنامه‌ریزی شده بودند، با توجه به پیشرفت قابل ملاحظه مذاکرات تجاری چین و آمریکا در اواخر هفته گذشته، به تأخیر خواهد انداخت.

جفری هالی، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت OANDA اظهار کرد: دلار در معاملات روز جاری پس از تمدید مهلت ترامپ برای افزایش تعرفه‌ها ضعیف شد و طلا با نزدیک شدن به زمان آغاز فعالیت بازارهای اروپایی و نیویورک ممکن است از صعود بازارهای سهام تحت فشارهای کاهشی قرار گیرد. با این حال تا زمانی که اطلاعات بیشتری درباره توافق تجاری منتشر نشود فشارهای کاهشی قابل توجه نخواهد بود.

بر اساس گزارش رویترز، بازارهای سهام آسیا پس از تصمیم ترامپ برای تمدید مهلت افزایش تعرفه‌ها که تقاضا برای دارایی‌های پر ریسک را تقویت کرد، به اوج خود در پنج ماه اخیر صعود کردند. رشد بازارهای سهام، تقاضا برای طلا را محدود خواهد کرد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد افزایش، به ۸۴۳.۵۰ دلار رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۵ درصد افزایش، ۱۵۰۵ دلار معامله شد.

تحلیگران گروه بانکی ANZ در یادداشتی اعلام کردند که فلزات گروه پلاتین با افزایش ریسک‌های مربوط به عرضه پس از این‌که اتحادیه معدن‌کاران آفریقای جنوبی برای ادامه اعتصاب و گسترش آن از شرکت سیبانی گلد به سایر تولیدکنندگان برنامه‌ریزی کردند، ادامه خواهد یافت.

این اتحادیه از اواسط نوامبر در معادن سیبانی دست به اعتصاب زده و قصد دارد این اعتصاب را به سایر معادن گسترش دهند.

همچنین هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۳ درصد افزایش یافت و به ۱۵.۹۶ دلار رسید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 460673 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟