آخرین تحولات بازار مرغ/مرغ ارزان می شود

به گزارش رکنا، محمد یوسفی رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی از کاهش ۵۰۰ تومانی نرخ مرغ زنده در بازار خبر داد و گفت: امروز نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۹ هزار و ۵۰۰ تا ۹ هزار و ۸۰۰، مرغ آماده به طبخ میدان بهمن ۱۳ هزار و خرده فروشی‌ها ۱۳ هزار و ۵۰۰ تا ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان است.

وی افزود: با توجه به کاهش قیمت مرغ زنده پیش بینی می‌شود که از فردا نرخ مرغ در خرده فروشی‌ها کاهش یابد.

به گفته یوسفی، شنیده‌ها حاکی از آن است که از امروز دیگر خبری از توزیع گوشت مرغ با نرخ مصوب ۹ هزار و ۸۰۰ تومان در میادین میوه و تره بار نیست و همواره با نرخ مصوب ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان ستاد تنظیم بازار در حال عرضه است.

رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی با اشاره به اینکه نرخ مصوب ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومانی برای فروش هر کیلو مرغ در خرده فروشی‌ها کارشناسی نیست، بیان کرد: با توجه به افزایش نرخ نهاده‌های دامی، فروش مرغ با نرخ مصوب ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان به زیان مرغداران تمام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بازار نهاده‌های دامی تعریفی ندارد، اظهار کرد: هم اکنون بخشی از نهاده دامی مورد نیاز مرغداران توسط پشتیبانی امور دام و بخش دیگر از بازار آزاد تهیه می‌شود که قیمت در هر دو بخش با نوساناتی روبرو شده است.

یوسفی ادامه داد: زمانیکه وزیر جهاد کشاورزی نرخ مصوب هر کیلو مرغ را ۱۰ هزار تومان اعلام کرد، پشتیبانی امور دام ۲۳ تا ۲۵ درصد قیمت‌های خود را افزایش داد، ضمن آنکه هر کیلو ذرت در بازار آزاد با نرخ یک هزار و ۶۰۰ تا یک هزار و ۷۰۰ و کنجاله سویا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان توزیع می‌شود.

رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی در پایان تصریح کرد: با توجه به جوجه ریزی مناسب در ماه‌های دی و بهمن پیش بینی می‌شود که اگر اتفاق خاصی در بازار رخ ندهد، قیمت مرغ در ایام پایانی سال از مرز ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان فراتر نخواهد رفت.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 459285 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟