قیمت شیرینی شب عید افزایش نمی‌یابد/ نرخ مصوب هر کیلو شیرینی‌ تر ۲۶ هزار تومان

به گزارش رکنا، علی بهره‌مند رئیس اتحادیه شیرینی و شکلات از آرامش و رکود حاکم بر بازار شیرینی خبر داد و گفت: در شرایط کنونی، قنادان در حال تامین و تدارک شیرینی شب عید هستند ولی تقاضای چندانی در بازار وجود ندارد.

وی افزود: با توجه به آنکه امکان ثبت سفارش آرد از طریق سامانه وجود ندارد تا قنادان بتوانند آرد مورد نیاز خود را تهیه کنند، بنابراین بازار سیاه بوجود آمده به طوریکه هر کیسه آرد با نرخ ۱۲۰ تا ۱۳۰ هزارتومان در اختیار صنف قرار می‌گیرد.

بهره‌مند با اشاره به اینکه اتحادیه برنامه‌ای برای افزایش قیمت شیرینی ندارد، بیان کرد: با توجه به آنکه مصرف شیرینی جزو اقلام ضروری خانوار به شمار نمی‌رود، از این رو صلاح نمی‌دانیم که قیمت از رقم کنونی بالاتر رود چرا که این امر منجر به از دست دادن مشتریان خواهد شد.

این مقام مسئول از افزایش قیمت شکر در بازار خبر داد و افزود: با استمرار افزایش قیمت مواد اولیه، دیگر واحدهای صنفی نمی‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند که به همین خاطر از مسئولان انتظار می‌رود از گرانی مجدد مواد اولیه در بازار جلوگیری کنند.

وی نرخ مصوب هر کیلو شیرینی دانمارکی را ۲۱ هزار، شیرینی‌تر ۲۶ هزار، زبان و پاپیون ۲۱ هزار و ۵۰۰، برنجی ۲۱ هزار و ۵۰۰ و کیک یزدی ۱۵ هزارتومان اعلام کرد.

رئیس اتحادیه شیرینی و شکلات در پایان در توصیه‌ای به افراد تصریح کرد: هم اکنون برخی افراد در فضا‌های مجازی با قیمت‌های بالاتری اقدام به عرضه شیرینی خانگی می‌کنند، درحالیکه هیچ گونه نظارتی بر فعالیت این واحد‌ها نیست. براین اساس به افراد توصیه می‌شود که از واحد‌های دارای پروانه مجاز شیرینی مورد نیاز خود را خریداری کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 458754 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟