نرخ جدید مرغ و انواع مشتقات در بازار/ قیمت مرغ از پنجم اسفند کاهش می‌یابد

به گزارش رکنا، از افزایش قیمت مرغ در بازار خبر داد و گفت: امروز نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۱۰ هزار و ۵۰۰، مرغ آماده به طبخ در کشتارگاه ۱۴ هزار و ۲۵۰، توزیع درب واحد‌های صنفی ۱۴ هزار و ۴۵۰ و خرده فروشی ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان است.

به گفته وی، نرخ هر کیلو ران مرغ بدون کمر ۱۴ هزار و ۵۰۰ و ران مرغ با کمر برابر با قیمت مرغ ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان است.

این منبع آگاه با اشاره به نرخ سایر مشتقات در بازار افزود: قیمت هر کیلوگرم سینه با کتف ۲۱ هزار، سینه بدون کتف ۲۲ هزار و فیله مرغ ۲۵ هزار تومان است.

وی با اشاره به اینکه طرح توزیع گوشت مرغ در فروشگاه‌های اینترنتی موفق نبوده است، بیان کرد: تازمانیکه مرغ تنظیم بازار در اختیار واحد‌های صنفی قرار نگیرد، بی شک روند نوسان قیمت و آشفتگی بازار ادامه خواهد داشت.

این منبع آگاه ادامه داد: با توجه به افزایش جوجه ریزی در واحد‌های مرغداری پیش بینی می‌شود که قیمت هر کیلو مرغ در خرده فروشی‌ها از پنجم اسفندماه حداکثر یک هزار و ۵۰۰ تومان کاهش یابد.

وی با انتقاد از نوسان روز مره قیمت نهاده‌های دامی در بازار اظهار کرد: با توجه به آنکه توزیع نهاده با نرخ مصوب از سوی پشتیبانی امور دام بسیار ضعیف است، بنابراین قیمت نهاده‌ها هر روز رو به افزایش بوده که درنهایت این امر موجب شده تا قیمت تمام شده تولید ۵۰ درصد افزایش یابد.

این منبع آگاه از تأثیر ۱۵ تا ۲۰ درصدی توزیع مرغ منجمد بر تعادل قیمت در بازار خبر داد و گفت: با توجه به آنکه توزیع مرغ منجمد در میادین موجب شده تا بخشی از تقاضا به این سمت سوق داده شود، از این رو نمی‌توان گفت که عرضه آن در کاهش قیمت در بازار بی تاثیر بوده است.

وی در پایان از ثبات قیمت ماهی در دو ماه اخیر خبر داد و افزود: با توجه به شرایط مساعد تولید، پیش بینی می‌شود که نوسان چندانی در بازار ماهی شب عید نداشته باشیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 458752 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟