شکایت مردم از خودروسازان 3 برابر شد

به گزارش رکنا، یدالله صادقی روز سه شنبه با بیان اینکه سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران مرجع دریافت و رسیدگی به شکایت های خودرویی شهروندان در کل کشور است افزود: همه افراد شاکی از شرکت ها درباره روند فروش و تحویل خودروهای تولید داخلی و خارجی می توانند شکایت خود را برای رسیدگی به کمیته نظارت بر تخلفات خودرویی در این سازمان ارجاع دهند.

به گفته وی اگر شهروندان موضوع شکایت را به سازمان های صنعت، معدن و تجارت دیگر استان ها نیز ارائه کنند به این سازمان در استان تهران برای پیگیری و رسیدگی ارجاع خواهد شد.

صادقی اظهارداشت: سال گذشته باوجود انجام واردات و تولید خودرو، با مشکلات کمتری در بازار Store خودرو همراه بودیم این در حالی است که امسال با توجه به موضوع منع واردات، عدم ایفای تعهدات کامل واردکنندگان و افت تولید خودرو، شکایت خودرویی به طور چشمگیری افزایش یافته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران اعلام کرد که از مجموع هشت هزار و ٤٣٣ شکایت خودرویی سال های ٩٦ و ٩٧، چهار هزار و ٧٠٠ مورد به تشکیل پرونده منجر شده است.

وی اضافه کرد: تبدیل شکایت ها به پرونده به این معناست که در فرآیند رسیدگی، تخلف شرکت های خودروساز یا عرضه کننده احراز و پرونده به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

به گفته صادقی یک هزار پرونده شکایت های خودرویی نیز اینک در دست بررسی است که طی هفته آینده به تعزیرات حکومتی ارسال خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران اظهارداشت: موضوع دو هزار و ٧٣٣ پرونده شکایت، خارج از تعهدات قراردادی بین خریدار و فروشنده تلقی و به دلیل وارد نبودن شکایت، این پرونده ها مختومه و کنار گذاشته شده اند.

صادقی عنوان عمده تخلف های خودرویی را ایفای نکردن تعهدات و مطالبه وجه اضافه بر تعهدات شرکت های خودرویی برشمرد.

وی با اشاره به مدت زمان پیگیری و رسیدگی به شکایت های خودرویی اظهارداشت: از زمان ارسال شکایت، پیگیری های لازم از سوی مسئولان مربوطه صورت می گیرد و طی نامه ای به شرکت متعهد، 10 روز فرصت داده می شود تا یا رضایت شاکی را جلب یا دلایل خود را درخصوص روند عملکردی که داشته اند گزارش کنند.

وی ادامه داد: پس از مهلت 10 روز اگر شاکی رضایت داد پرونده مختومه اعلام می شود در غیر اینصورت شکایت موردنظر در کمیته مربوط از نظر مباحث حقوقی، فنی و تجاری مورد رسیدگی قرار می گیرد.

صادقی افزود: در ادامه رسیدگی و به دنبال صدور رای در کمیته، پرونده به تعزیرات حکومتی ارسال می شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران درباره مدت زمان تشکیل جلسات کمیته رسیدگی به شکایت های خودرویی نیز گفت: زمان تشکیل جلسات این کمیته به میزان پرونده های ارسال شده بستگی دارد و در شرایط کنونی هفته ای یک بار تشکیل جلسه می دهد. اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 447361 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟