مبلغ وام ازدواج سال 98 چقدر است !؟ +جزییات

به گزارش رکنا، جزئیات لایحه بودجه سال 98 کل کشور نشان می‌دهد، دولت وام قرض‌الحسنه ازدواج جوانان را 15 میلیون تومان مانند سال جاری تصویب کرده و به مجلس ارسال خواهد کرد.

در بند «الف» تبصره 16 لایحه بودجه سال آینده آمده است: به منظور حمایت از ازدواج جوانان بانک مرکزی جمهوری اسلامی موظف است کلیه بانک‌ها و موسسات اعتباری کشور را ملزم کند به اندازه سهم خود از مجموع کلیه منابع در اختیار پس‌انداز، جاری و سپرده قرض‌الحسنه بانک‌ها در پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه مشارکت کرده و تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج را در اولویت نخست پرداخت قرار دهند.

تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج‌ها در سال 1398 یکصد و پنجاه میلیون (150.000.000) ریال با دوره بازپرداخت پنج‌ساله است.

به گزارش فارس، ثابت نگه داشته شدن میزان وام قرض الحسنه ازدواج در حالی است که در حال حاضر با توجه به نوسان قیمت ارز و تاثیر آن در بهای تمام شده لوازم خانگی، تورم،‌ مسکن و نظایر آن ارزش این رقم کاهش یافته و منطبق با شرایط روز کشور نیست.

در همین باره رحیم زارع رئیس کمیته اقتصاد مقاومتی مجلس گفته است نمایندگان مجلس موضوع وام 30میلیون تومانی ازدواج را در بودجه 98 پیگیری می‌کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس معتقد است براساس بررسی‌های انجام شده امکان افزایش مبلغ وام به 30 میلیون تومانی ازدواج با استفاده از منابع قرض‌الحسنه مردم در بانک‌ها وجود دارد.

آمارها نشان می‌دهد وام 30میلیون تومانی ازدواج با بازپرداخت 10 ساله برای حدود یک میلیون و 200 هزار جوان در سال 98 نیاز به 36 هزار میلیارد تومان منابع قرض‌الحسنه نیاز دارد.

رئیس کمیته اقتصاد مقاومتی مجلس در مورد منابع مورد نیاز وام ازدواج بیان کرده طبق گزارش‌ها و بررسی‌های صورت گرفته منابع قرض‌الحسنه جدید در اختیار بانک‌ها برای سال‌ آینده در مجموع 56 هزار میلیارد تومان است که می‌تواند جوابگوی بازپرداخت وام 30 میلیونی ازدواج تومانی باشد.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 442279 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟