به گزارش رکنا، ابوالقاسم رحیمی انارکی مدیرعامل بانک مسکن درباره برنامه‌های بانک مسکن برای افزایش تولید واحدهای مسکونی در کشور اظهار داشت: تمرکز ما بخش بافت فرسوده است و سیاست این است که با نوسازی بافت فرسوده به نیاز مردم به مسکن در داخل شهرها پاسخ دهیم.

وی با اشاره به حمایت از سازندگان حرفه‌ای گفت: در بخش صنعتی سازی مسکن بالاترین سقف تسهیلات را ارایه می‌دهیم. در تهران به ازای هر واحدی که به صورت صنعتی سازی ساخته شود 90 میلیون وام با سود 18 درصد به سازندگان حرفه‌ای ارایه می‌شود.

مدیر عامل بانک مسکن افزود: همچنین اگر در ساخت و سازهای مسکن از فناورهای نوین استفاده شود، سقف تسهیلات به 110 میلیون با سود 17 درصد می‌رسد.

رحیمی انارکی با بیان اینکه این برنامه‌ها در حال اجرا است، گفت: از ابتدای امسال ارایه این تسهیلات به تمام بانک‌های مسکن ابلاغ شده است و سازندگان حرفه‌ای واجد شرایط می‌توانند از این وام‌ها بهره‌مند شوند.

وی تاکید کرد: اولویت پرداخت تسهیلات با توسعه گران بافت فرسوده است و از این طریق نوسازی 100 هزار بافت فرسوده در کشور آغاز شده است. معتقدیم در بافت فرسوده کشور پتانسیل بسیار خوبی برای ورود توسعه گران وجود دارد و در این مدت شرکت سرمایه گذاری مسکن بانک توانسته با بخش‌های مختلف از جمله شهرداری‌ها تفاهم نامه‌هایی در راستای تحقق اهداف بازآفرینی شهری منعقد کند.

مدیر عامل بانک مسکن همچنین درباره کاهش منابع بانک با برداشت مانده سپرده گذاری صندوق پس انداز یکم پس از تکمیل زمان سپرده گذاری گفت: این حق مردم است که بخواهند پس از یک سال سپرده گذاری 40 میلیون تومان مازاد سپرده خود را برداشت کنند.

وی ادامه داد: پس از تکمیل مدت سپرده گذاری مردم می‌توانند میزان سپرده را از 40 میلیون به 13.5 میلیون تومان کاهش دهند هر چند در چند ماه گذشته در دوره‌ای تشنج‌هایی ایجاد و میزان برداشت‌ها افزایش یافت اما در حال حاضر به ثبات رسیده‌ایم.خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

 

کدخبر: 430308 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟