به گزارش رکنا، مجتبی فیروزی از کاهش قابل توجه قیمت طلا در بازار Store خبر داد و اظهار کرد: قیمت خرید هرگرم طلا از مشتری امروز (10 مهر) به 370 هزار تومان رسیده و این در حالی است که قیمت روز گذشته 480 هزار تومان بود و طی یک روز شاهد کاهش 110 هزار تومانی قیمت هر گرم طلا بودیم.

وی با پیش‌بینی این مطلب که این روند کاهشی طی یک یا دو روز آینده ادامه خواهد داشت، افزود: قیمت طلا ممکن است تا گرمی 310 تا 320 هزار تومان برسد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهرفروشان کرمانشاه تداوم کاهش قیمت طلا را وابسته به قیمت دلار دانست و تاکید کرد: اگر این روند ادامه پیدا کند و مردم همچنان دلارهایی که در خانه دارند را به بازار بیاورند، کاهش قیمت دلار و به دنبال آن طلا ادامه پیدا خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: اگر قیمت منطقی دلار را هشت تا 9 هزار تومان در نظر بگیریم، قیمت واقعی هر گرم طلا نیز 230 تا 240 هزار تومان خواهد بود.

رئیس اتحادیه طلا و جواهرفروشان کرمانشاه از هجوم مردم به بازار برای فروش طلا یاد کرد و ادامه داد: با این نوسان شدید قیمت، مغازه‌داران نیز امکان خرید ندارند و طلاها با ضرر زیاد روی دست مردم مانده است.

فیروزی با بیان این‌که اکنون خرید طلا در بازار بسیار کم شده و همه فروشنده هستند، یادآوری کرد: بیشتر مردم سکه و طلای آب شده دارند و برای فروش به بازار آورده‌اند.

کدخبر: 421445 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟