ساندرو و پژو 207 تنها خودروهای صفر  100 میلیونی بازار !

یک سر این زنجیر گرانی ها، قطعا نواسانات بازار ارز و تحریم ها است که تاثیر مستقیم بر روی بازار خودرو گذشته است و سر دیگر آن، کاهش عرضه و یا شاید افزایش تقاضا برای خرید خودرو.

از طرف دیگر سود های کلان چند ده میلیونی که از اختلاف قیمت خودرو، ما بین عرضه کننده و بازار حاصل می شوند در کنار کاهش عرضه ی خودرو توسط خودروساز ها، باعث شده تا روز به روز از تعداد مصرف کنندگان واقعی کم شود و واسطه گران بازار خودرو را در دست بگیرند. دلال هایی که هنوز معلوم نیست از جنس مردم اند و یا ...؟!

رنو ساندرو استپ وی اتوماتیک

از عرضه ی این خودرو توسط پارس خودرو تقریبا 2 سال می گذرد. از ابتدای عرضه ی استپ وی میزان تقاضا برای خرید این خودرو بالا بود و حتی قبل از به وجود آمدن شرایط فعلی در بازار خودرو، اختلاف 6 – 7 میلیون تومانی ما بین قیمت پارس خودرو و بازار برای استپ وی وجود داشت. آخرین قیمت اعلامی کارخانه برای استپ وی 61 میلیون تومان در اردیبهشت ماه امسال بوده است؛ اما هم اکنون برای خرید آن از بازار آزاد باید حدود 100 تا 105 میلیون تومان بپردازید !

پژو 207 اتوماتیک

پژو 207 ؟؟؟ 100 میلیون تومان ؟!!!! باورش سخت است اما گویا باید برای خودرویی که می توانستید با 52 میلیون تومان مدل 97 آن را در دی ماه سال گذشته از بازار آزاد خریداری کنید، هم اکنون 100 میلیون تومان بپردازید ! آخرین ثبت نام ایران خودرو برای پژو 207i در 10 مرداد ماه، با موعد تحویل خرداد 98 و با قیمت نامعلوم انجام شد.

در پایان باید گفت که ادامه ‌ی روند 60 روز گذشته در آینده ی بازار خودرو، بی شک به مرگ این صنعت منجر خواهد شد؛ امیدواریم این "حباب" جان سخت هر چه زودتر بترکد. قبل از اینکه با روز به روز بزرگتر شدن، کل این صنعت را بر بگیرد و از دیده ها محو شود.

کدخبر: 404741 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟