عرضه خودرو متوقف شد

به گزارش گروه اقتصادی رکنا، تیری بولور مدیر اجرایی رنو می گوید که " احتمالا عملیات‌ها در ایران به تبعیت از تحریم‌های آمریکا متوقف خواهد شد." آنگونه که فربد زاوه کارشناس صنعت خودرو به پول نیوز می گوید: با آغاز تحریم ها تولید تمامی خودرو با افت شدید تیراژ مواجه می شود.

حالا سردرگمی مردم در آشفته بازار Store خودرو هر روز بیشتر از قبل شده و در این میان سکوت مدیران خودروسازی‌ها هم به وخامت بازار دامن زده است. قیمت های نجومی در بازار دیگر عادی شده و هیچ نشانه‌ای از ساماندهی وضعیت بازار دیده نمی‌شود.

در نمایندگی های فروش هم خبری از عرضه نیست و دست روی هر خودرویی که می گذارید با یک پاسخ مواجه می شوید: " فعلا خودرویی برای فروش نداریم ". امیری صاحب یکی از نمایشگاه اتومبیل در خیابان مطهری به پول نیوز می گوید: عرضه را متوقف کردیم و تا ثابت شدن وضعیت بازار هیچ خودرویی را نمی‌فروشیم. او معتقد است که با آغاز تحریم ها شرایط بازار خودرو به مراتب بدتر خواهد شد و به همین دلیل حاضر به فروش محصولات خود نیست.

تحریم یا مدیریت اشتباه اقتصاد

اما در حالی بسیاری تحریم های آمریکا علیه ایران را دلیل سردگمی بازار می دانند که کارشناس صنعت خودرو می گوید: شرایط این روزهای بازار نه از تحریم ها بلکه از سیاست های نادرست مدیریتی نشات می گیرد . چرا در شرایطی که هنوز تحریم ها شروع نشده بازار با کمبود شدید خودرو دست و پنجه نرم می کند .

او با تایکد بر اینکه دیپلماسی سیاسی کشور و پارادیم ذهنی دولتمردان باید تغییر کند، ادامه داد : از زمانی که به خاطر داریم آمریکا رابطه ای با ما نداشته است . تحریم های داماتو در زمان اصلاحات به تصویب رسید اما به دلیل سیاست گذاری درست، اقتصاد ایران صدمه غیر قابل کنترلی از تحریم ها ندید. حالا هم اگر سیاست گذاری ها اصلاح شود می توان از تحریم ها عبور کرد .

بازار خودرو دوباره صعودی شد

بازار خودرو که هفته گذشته روزهای نسبتا آرامی را سپری کرده بود حالا دوباره بر مدار صعود قرار گرفته است . گشتی در بازار حاکی از آن است که بازار خرید و فروش خودروهای داخلی در مقایسه با هفته گذشته با افزایش 1 تا 3 میلیون تومانی قیمت‌ها روبه رو است بر همین اساس قیمت پژو405 GLX با افزایش 3 میلیون تومانی با قیمت 46 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

سمند ال ایکس هم با افزایش 1 میلیون تومانی با قیمت 45 میلیون تومان، پژو207 اتوماتیک با افزایش 1 میلیون تومانی با قیمت 83 میلیون تومان، پژو206 تیپ 2 با افزایش 3 میلیون تومانی با قیمت 47 میلیون تومان، دنا پلاس با افزایش 1 میلیون تومانی با قیمت 75 میلیون تومان و هایماS7 با افزایش 2 میلیون تومانی با قیمت 160 میلیون تومان مورد معامله قرار می‌گیرد.

کدخبر: 402130 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟