مدیر اجرایی رنو: فعالیت‌های خود در ایران را تعلیق می‌کنیم

خودروسازی رنو فرانسه با وجود آنکه در بازار Store آمریکا فروش ندارد، تازه ترین شرکت اروپایی است که قربانی اعمال دوباره تحریم های آمریکا علیه ایران می شود.

بر این اساس، «تیری بولور» مدیر ارشد اجرایی رنو امروز جمعه در نشست خبری درباره درآمدهای این شرکت به کارشناسان گفت احتمالاً فعالیت های رنو در ایران به منظور پیروی از تحریم های آمریکا به حالت تعلیق در خواهد آمد.

وی افزود:«ما به دنبال فرصت های جدید کسب و کار، بالاخص در آفریقا، به همراه رشد قوی برای تعدیل فرصت های از دست رفته در ایران هستیم».

در ادامه این مطلب آمده است: از زمان کاهش تحریم های علیه ایران در سال 2016 میلادی، این کشور به مرکز رشد فعالیت های اقتصادی تبدیل شد و حجم مبادلات تجاری این کشور با اروپا به بیش از ده میلیارد دلار افزایش یافت. اکنون که آمریکا توافق هسته ای سال 2015 میلادی با جمهوری اسلامی را لغو و دوباره محدودیت های تجاری اعمال کرده است، شرکت ها سراسیمه از ایران خارج می شوند.

خودروسازی پژو-سیتروئن رقیب فرانسوی رنو نیز فعالیت های خود در ایران را معلق کرده است. شرکت های حوزه انرژی فرانسه مانند «توتال» و «انجی» نیز در کنار سایر غول های صنعتی اروپا مانند «زیمنس» آلمان که توافق کرده بود توربین به ایران عرضه کند، یا شرکت هواپیماسازی ایرباس که سفارش صد فروند هواپیما گرفته بود، به سوی قطع همکاری ها پیش می روند.

با وجود آنکه دولت های اروپایی عهد کرده اند به توافق هسته ای پایبند باشند، واقعیت به مراتب پیچیده تر است. خودروسازی رنو را در نظر بگیرید: این شرکت در بازار آمریکا حضور ندارد، اما نیسان که رنو اکثریت سهام آن را در اختیار دارد و شریک دیرینه رنو است، محصولاتش را در آمریکا می فروشد.

«کارلوس گون» مدیر عامل رنو ماه گذشته به سهامداران گفته بود این شرکت گزینه ها را بررسی کرد و امیدوار بود که دست کم به شکل محدود در این کشور حوزه خلیج فارس (ایران) حضور داشته باشد، درست همان طور که بعد از دور پیشین تحریم ها چنین کاری کرد. رنو پارسال به منظور افزایش 75 درصدی تولیدات خود در ایران، قراردادی با شرکت «گسترش و نوسازی صنایع ایران» و همچنین شرکت «پرتو نگین ناصح» امضا کرد.

به گفته «کلوتیلد دلبوس» مدیر مالی رنو، این شرکت هنوز تولید خودرو یا سرمایه گذاری را طبق قرارداد آغاز نکرده است، اما از سال 2003 میلادی تاکنون در کنار دو شریک خود (در ایران) خودرو تولید می کند. دولت آمریکا این ماه، درخواست فرانسه را مبنی بر اعطای معافیت (از تحریم ها) به شرکت هایی که قصد همکاری تجاری با ایران دارند، رد کرد. حتی شرکت هایی که هیچ گونه روابط تجاری با آمریکا ندارند، برای فعالیت در ایران با مشکل روبرو هستند، زیرا بانک ها تمایلی به تأمین اعتبار مالی فعالیت ها در ایران ندارند.

پژو سیتروئن ماه گذشته اعلام کرد گسترش فعالیت ها در ایران تا پیش از این نیز به علت همکاری نکردن بانک ها «بسیار پیچیده» بود، اما پس از آنکه ترامپ Trump تصمیم گرفت از توافق خارج شود، این کار دیگر غیرممکن شد. «دلبوس» مدیر مالی رنو به خبرنگاران گفت در نیمه نخست امسال، فروش رنو که سهم 8 درصدی در بازار (ایران) دارد، ده درصد کاهش یافت، اما در نیمه دوم سال 2018 میلادی میزان فروش این شرکت در ایران، نزدیک به صفر خواهد بود.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

فوری / علی پروین در اهواز درگذشت ! +عکس

در باغ وحش الاغ را به جای گورخر رنگ کردند ! + عکس

تجاوز به دختران حامله دراین کلینیک پنهان می ماند/ خانم قابله دستگیر شد+عکس

دختر 12 ساله را به جای بدهی پدرش در قمار فروختند+عکس

قتل تکان دهنده پیرمرد روستایی در همدان / او را زنده زنده آتش زدند!

زن ایرانی مسعود برای پول به خانه مرد روس رفت؟!

جنازه مادر 10 کودک 6 ماه در حمام خانه بود! +عکس

فشار کاری باعث شد مرد جوان خود را عقیم کند!

خودفروشی دخترجوان برای درمان مادرش!؟+عکس

تجاوز معلم جوان به دختر 12 ساله درمدرسه!/ زایمان این دختر رازتلخی را فاش کرد

ناگفته های تلخ زن ایرانی از آنتالیا / من و 2 دخترم گرفتار ارتباط سیاه شدیم!

تجاوز وحشیانه به زن جوان پشت شمشاد ها پارک! + عکس جوان شیطان صفت

دوربین مخفی مرد شیطان صفت در حمام زنانه +عکس

این زنان را می فروختند ! / قهقهه های مردان بی حیا را ببینید ! + فیلم (14+)

کدخبر: 401580 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟