پرفروش‌ترین کامیون‌ها در ایران و در جهان

در این مقایسه شرکت «دایملر تراک» پرفروش‌ترین کامیون در جهان معرفی شد. این شرکت آن سال حدود 42 میلیارد دلار فروش داشته‌است. سال 95 ایران‌خودرو و دایملر برای فروش کامیون‌ قرار دادی امضا کردند که باید بر اساس آن در ایران نسل چهارم مدل آکتروس وارد و مونتاژ شود. اینگونه راننده کامیون‌های ایرانی نیز سوار خودرویی شده که سال 2009 و 2012 به عنوان خودرو سنگین برتر انتخاب شده‌است.

گفته می‌شود که بیشتر از ۱۰۰ هزار کامیون فرسوده با بالای ۲۵ سال عمر در جاده‌های کشور هم چنان مشغول رفت و آمد هستند که باید به زودی به فروش کامیون خود و خرید یکی از مدل‌های کاربردی‌تر رو بیاروند. بعد از دایملر، «ولوو» پرفروش‌ترین کامیون در جهان است. سال 2014 سری FH ولوو به عنوان کامیون سال 2014 و بهترین کامیون جهان انتخاب شد. تناژ بارگیری این مدل آنقدر بالا است که برای جا‌به‌جایی بارهای نظامی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در سایت دیوار حتی کامیون ولوو دهه 50 را هم می‌شود پیدا کرد. اگر کامیون شما مدل سال 60 باشد برای آن قیمتی حدود 100 تا 120 میلیون تومان بگذارید ولی کامیون‌های ولوو دهه پنجاه زیر 100 میلیون تومان قیمت دارند.

آمارها در ایران نشان می‌دهد که نرخ فروش کامیون ولوو و اسکانیا بیشتر از مدل‌های دیگر است. ولوو اف اچ رقیب نزدیکی برای اسکانیا (سری G460) بوده اما اسکانیا در رتبه‌بندی جهانی دو رتبه پایین‌تر از ولوو است. بعد از ولوو، پکار و مان آمار بالا فروش کامیون را تجربه کرده‌اند.پکار یک شرکت سازنده خودروهای سنگین و نیمه سنگین آمریکایی است که سال 2015 ، 14 میلیارد دلار فروش داشته. این کامیون در ایران اصلا شناخته شده نیست اما داف یک شاخه‌ جدا شده از پکار بوده و سلاطین جاده این کامیون‌ را در ایران به خوبی می‌شناسند. کامیون‌های داف در هلند تولید می‌شوند و شرکت فاروب زمان واردکننده داف است. داف xf یک مدل برگزیده از سوی رانندگان ایرانی به جساب می‌آید.Man چهارمین شرکت پرفروش کامیون است. این خودرو نیز در آلمان تولید می‌شود و علاوه بر کامیون، اتوبوس نیز یکی دیگر از محصولات پرفروش آن است. کامیون «مان» یک شرکت تابعه فولکس واگن است. کشنده TGA460توسط وزارت دفاع ایران وارد شده‌ اما در استفاده تجاری از مان استقبال خوبی نشده است. فروش کامیون مان در صورت وجود نمایندگی قوی‌تر احتمالا اافزایش می‌یابد اما حالا و با این شرایط که حتی سایتی به زبان فارسی هم ندارد و خدمات پس از فروش مناسبی ارائه نمی‌کند بهترین کار فروش آن است. در سایت دیوار یک کامیون مان مزایده دولتی بدون پلاک و بدون سند و تولید سال 1384 را 100 میلیون تومان می‌فروشند.

سرانجام اسکانیا با حدود هفت میلیون دلار فروش جهانی در رتبه پنجم، یکی از مدل‌های محبوب ایرانی است. اسکانیا در مقایسه با برندهای چینی قیمت بسیار بالاتری دارد. سال 2017 اسکانیا سری S به‌عنوان کامیون سال انتخاب شد. در حال حاضر مدل‌های مختلف کامیون اسکانیا قیمت‌های متفاوتی دارند. برای مثال یک کشنده 380 فول در دیوار 275 میلیون تومان آگهی شده است و مدل جی 400 آن را نیز 400 میلیون تومان آگهی کرده‎اند.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

درگیری شدید 2 خلبان در هواپیمایی که 160 مسافر داشت / در آسمان مشهد رخ داد

آخرین خبر از سهیل عربی متهم هتاکی به رسول‌الله (ص)

این مرد را می شناسید؟! / او قاتل فراری بازار تهران است! + عکس بدون پوشش و فیلم لحظه قتل

آخرین خبر از پرونده مرموز پزشک تبریزی + عکس

شیلا 19 ساله زنده زنده به آتش کشیده شد! / او می خواست عروس شود! + عکس

تجاوز به زن جوان پشت شمشاد ها زیر دوربین امنیتی! + عکس جوان شیطان صفت

تجاوز مرد بنگاه دار به دختر مجرد در شهر جدید پرند

توئیت جالب سلبریتی‌های آمریکا برای روحانی رییس جمهور ایران + تصاویر

تجاوز راننده پراید به یک زن جوان که مسافر دریاچه چیتگر بود! + عکس

این مرد بی غیرت ترین شوهر دنیاست / او همراه دوستش به زن جوانش تجاوز کرد! + عکس

10 میلیون دادم تا لیلا دور از چشم زنم صیغه ام شود اما او به زنم گفت!

تجاوز به پسری 10 ساله وسط پارک + تصویر

کدخبر: 401420 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟