این مرد قمی درآمد میلیونی دارد + تصاویر

استان قم با وجود دریاچه نمک و شوری آب با مشکلات بسیاری برای استفاده از آب آشامیدنی مواجه است اما در کنار این مشکلات یک پرورش دهنده ماهی تنها با یک حلقه چاه در این منطقه سالیان سال است که فیل ماهی پرورش می دهد و به کشاورزی منطقه هم کمک می کند.

در بخش شمال شرقی استان قم و در 20 کیلومتری این شهرستان روستای قم‌رود قرار دارد که طراوت و تازگی باغات آن در گرمای شدید هوا جلوه به خصوصی را به این روستا داده است. در کنار این باغات که عموما پسته هستند یک مزرعه پرورش ماهی قرار دارد که با یک حلقه چاه، آبرسانی به حوضچه های پرورش ماهی و باغات اطراف را انجام می دهد.

برخورداری پرورش دهنده ماهی خاویاری گفت: این مزرعه پرورش ماهی که در آن ماهیان خاویاری(فیل ماهی) پرورش داده می شود سالانه بالغ بر یک میلیارد و 600 میلیون تومان تنها از فروش خاویار طلایی درآمد دارد و سن ماهیان آن از سه ماهه تا 10 ساله برآورد شده است.

وی در رابطه با زمان بهره‌وری از این ماهی اظهار کرد: ماهیان خاویاری تا زمانی که به سن بهره‌برداری از تخم برسند 10 سال زمان لازم دارند اما در این مدت و در عرض دوسال از شروع پرورش می توانیم با فروش گوشت ماهی نر هزینه های پرورش را تامین کنیم و درآمد کسب کنیم.

برخوردار در رابطه با امکانات این واحد تولیدی تصریح کرد: این واحد تولیدی بالغ بر 15 استخر کوچک و بزرگ دارد و روزانه 35هزار لیتر آب از چاه برداشت می کند. آب استخراج شده از تک حلقه چاه در این مکان پس از استفاده در استخر ماهیان خاویاری و استخر روباز و بزرگ ماهیان سفید، قزل آلا و کپور ماهیان غنی شده و به مصارف کشاورزی و باغداری می رسد.

وی افزود: با آب این چاه و پس از بهره‌برداری در استخرها باغات پسته، مزارع کلزا و گندم در این منطقه آبیاری می شوند لذا این آب به هیچ عنوان اتلاف نمی شود. مزیت این آب به غنی شدن آن توسط حوضچه ماهی ها برای بالاتر رفتن بهره‌وری و کیفیت محصولات است.

برخوردار تصریح کرد: در کشور چندین هزار حلقه چاه وجود دارد که با احداث استخرهای پرورش ماهی می توان آب این چاه ها را برای مصارف کشاورزی غنی تر کرد تا رونق کشاورزی هم در پی داشته باشد و هم تولید ماهیان مختلف اعم از آمر ماهیان، کپور ماهیان و ماهیان خاویاری را در کشور افزایش داد تا به اقتصاد کشور هم کمک شود.

این تولیدکننده بااشاره به خسارات ناشی از گرمای هوا در کشور کفت: گرمای هوا در بیشتر مناطق باعث افت محصول و یا سوختن محصول پسته شده و اوضاع پسته کشور امسال مساعد نیست.

با وجود گرمای هوا در استان قم و خشکسالی در برخی مناطق این استان اما منطقه قم‌رود به خاطر وجود قنات ها، سرسبزی و طراوت خود را حفظ کرده است و کشاورزی در این بخش از استان رونق دارد.

8343927_432

8343928_344

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

اتفاق عجیب درباره صیغه‌خانه‌های مشهد + تصویر

این پزشک منحرف به بیماران مرد هم رحم نمی کرد! + عکس

پسرم خام بود و عروسم سروگوشش می جنبید تا اینکه مچ اش را گرفتم

جنجال زیپ باز شلوار تام کروز در توکیو + عکس

وقتی به دعوت زن جوان به خانه اش رفتم مردی چشم هایم را بست و از شرایط بد من فیلم گرفت! + عکس

مقام دولتی که در پوشش مبدل مردم را کتک می زند! + تصویر

اقدام وحشتناک در اتاق خواب زن صیغه ای

آخرین خبر از پرونده مربی منحرف در شیراز / او 40 ساله است

در خانه مجردی مینا بودم که چند پسر تا صبح به من تجاوز کردند / کارم خوابیدن با غریبه ها شد!

پسر 12 ساله در چنگال 3 مرد شیطان صفت بود!

انتقام عجیب نامزد زن جوان / لیلی خائن بود!+عکس

وحشت مردم اصفهان از صداهای انفجارهای مهیب / علت صداها مشخص نیست!

اقدام عجیب عروس خانم با ساقدوش داماد / جشن بهم ریخت + تصویر

 

کدخبر: 399234 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟