پرتقال اضافی روی دست کشاورزان باعث ارزانی می‌شود؟

محمد علی طهماسبی در جلسه خبری امروز با اشاره به اینکه هم اکنون دو میلیون و ۸۰۰ هزار تن پرتقال از استان‌های شمالی کشور برداشت شده است، افزود: تمام سردخانه‌های استان‌های شمالی کشور پر از پرتقال است و عملیات ذخیره سازی میوه شب عید نیز در حال انجام است.

وی گفت: برای صادرات مازاد مرکبات و سیب ۵۰ میلیارد تومان یارانه صادراتی اختصاص یافته است، اما با این حال ما نگرانیم که پرتقال روی دست مان بماند.

معاون باغبانی وزیرجهاد کشاورزی همچنین از خبرنگاران خواست از انبار‌ها و سردخانه‌های پرتقال بازدید کنند تا ثابت شود چه میزان پرتقال مازاد وجود دارد.

طهماسبی تاکید کرد: هنوز برداشت پرتقال از باغات جنوب کشور انجام نشده این در حالیست که بازار Store از محصول پرتقال اشباع شده است.

وی در واکنش به سوال خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در خصوص عرضه کم پرتقال در میادین میوه و تره بار با آقای شعبانی مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران تماس تلفنی برقرار کرد و وی نیز در پاسخ به سوال خبرنگار تاکید کرد که امسال هیچ گونه مورد سرما زدگی در باغات پرتقال این استان وجود ندارد و تاکنون بیش از ۵۰۰ هزار تن پرتقال در انبار‌ها ذخیره سازی شده است.

شعبانی در ادامه توضیح تلفنی خود افزود: ذخیره پرتقال به حدی است که فقط محصول تولید شده در استان مازندران می‌تواند بازار را تا خرداد ماه سال آینده تامین کند.

معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی در ادامه میزان تولید سیب درختی در کشور را بیش از سه میلیون و ۷۰۰ هزار تن اعلام کرد و گفت: تا پنج روز پیش موفق شدیم ۳۸۰ هزار تن سیب را صادر کنیم.

طهماسبی گفت: تاکنون ۴۰۰ هزار تن سیب درجه سه برای فرآوری به کارخانه‌های صنایع تبدیلی و تکمیلی تحویل شده است و ۶۰ هزار تن سیب را نیز سازمان مرکزی تعاونی روستایی برای تامین بازار میوه شب عید ذخیره سازی کرده است.

وی ابراز امیدواری کرد: روند صادرات سیب تولید شده در کشور ادامه یابد.

معاون باغبانی وزیرجهاد کشاورزی تصریح کرد: سال گذشته ۳۸۱ هزار تن سیب درختی صادر شد که اگر این اتفاق نمی‌افتاد حداقل ۱۵۰ هزار تن سیب در انبار‌های ارومیه از بین می‌رفت.

طهماسبی در پایان تاکید کرد: هیچگونه نگرانی‌ای از بابت تامین نیاز بازار به مرکبات و سیب درختی وجود ندارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 354744 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟