اوضاع صادرات کشور اصلا خوب نیست

محمدرضا پور ابراهیمی در هفتاد و دومین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی خطاب به وزیر اقتصاد به عنوان رئیس شورای گفتگو گفت: رئیس شورای گفتگو باید نامه محکمی را از سوی شورای گفتگو به رئیس جمهور در خصوص حضور نیافتن وزیر صنعت در جلسات شورا ارسال کند.حضور وزیر صنعت الزامی است و اگر خودش حضور نمی یابد، باید معاونش را به این جلسه اعزام کند.

وی افزود: دو پیشنهاد اساسی مورد توافق است که در بودجه بیاید تا مطالبات جوایز صادراتی با بدهی های فعال اقتصادی اعم از بدهی های مالیاتی و غیره تهاتر کنیم تا تحقق آن صد در صد باشد. بر این اساس هر جایی که امکان پرداخت از سوی صادرکننده وجود داشته باشد، با طلب جایزه صادراتی آن از دولت تهاتر شود.

وی با بیان اینکه وزیر صنعت دوشنبه هفته آینده در کمیسیون اقتصادی مجلس راجع به صادرات غیرنفتی توضیح خواهد داد، تصریح کرد: تا پایان سال 6 میلیارد دلار تراز تجاری منفی خواهیم داشت و اوضاع صادرات اکنون اصلا خوب نیست. بنابراین باید وزیر صنعت توضیحاتی را ارایه کند و از برنامه ها بگوید.

پورابراهیمی با بیان اینکه سازمان توسعه تجارت ایران هیچ راهبردی برای حمایت از صادرات ندارد، گفت: در حوزه رایزنان بازرگانی، اشراف نداشتن به حوزه اقتصادی به چشم می خورد؛ این در حالی است که تسلط بر زبان یک کشور مولفه کافی نیست، بلکه حداقلی که باید یک رایزن بازرگانی داشته باشد، اشراف کامل به اقتصاد کشور مقصد است، این در حالی است که سفرا نیز اوضاع خوبی به لحاظ حمایت از بازرگانان و تجار و صادرکنندگان ندارند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 338725 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟