سود تسهیلات مسکن کاهش پیدا کند/ با انتزاع راه و مسکن مخالفیم

رکنا سیاسی: صدیف بدری در جلسه ستاد بازآفرینی شهری در استانداری اردبیل با حضور وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: از وزیر راه و شهرسازی به علت انتخاب مدیران توانمندی از استان اردبیل در عرصه وزارت قدردانی می کنیم.

وی با اشاره به اقدامات خوب مجلس و کمیسیون عمران در توجه جدی به بازآفرینی محلات قدیمی و بافت فرسوده با هدف احیای این محلات خاطرنشان کرد: 270 محله در سطح کشور قرار است مورد بازسازی و احیا قرار گیرد که در بودجه سال آینده منابع خوبی را در این زمینه مصوب خواهیم کرد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی از توزیع قیر رایگان برای اولین بار در مناطق بافت فرسوده خبر داد و افزود: با تزریق این قیر رایگان عملیات آسفالت ریزی تقویت خواهد شد.

بدری در ادامه سخنان خود توانمندسازی سکونتگاه های غیررسمی و پرداخت تسهیلات بانکی برای نوسازی بافت فرسوده و افزایش تحرک در صنعت مسکن را بیان کرد و گفت: با وام 18 درصد روی کاغذ و 23 درصد در عمل چندان رغبتی به دریافت تسهیلات حوزه مسکن نیست و انتظار می رود جلوی فریبکاری بانک ها در افزایش کارمزد و هزینه خدمات گرفته شود.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با دفاع از همگامی راه و مسکن به مخالفت جدی خود از تفکیک راه از مسکن اشاره و اضافه کرد: این دو حوزه باهم عجین شده‌اند و امکان جداسازی و تفکیک آنها وجود ندارد و امیدواریم دولت این لایحه را پس بگیرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 305376 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟