‏‎‍ تشکر معاون اول رئیس جمهور از کسب رتبه های جهانی توسط گمرک ایران

این اقدام پس از آن صورت گرفت که ️بر اساس تازه ترین گزارش دفتر اطلاعات منطقه ای سازمان جهانی گمرک (RILO) گمرک ایران در کشف انواع مواد مخدر Drugs رتبه نخست را کسب کرد.

بر اساس این گزارش ، گمرک ایران در مبارزه و کشف انواع مواد مخدر سنتی و صنعتی ، قرص های مخدر و روان گردان ها و پیش سازها بهترین عملکرد را در مقایسه با دیگر گمرکات داشته است .

مرکز اطلاعات منطقه ای سازمان جهانی گمرک عملکرد گمرکات در بخش کشف تخلفات و مبارزه با قاچاق Contraband سایر کالاها را نیز ارزیابی و اعلام کرده که از این نظر گمرک ایران پس ازکشور ژاپن رتبه دوم را کسب کرده است.

گمرک ایران فصل نوینی از ارتباطات و تبادل اطلاعات را در عرصه بین المللی طی سالهای اخیر آغاز کرده و باهمکاری نهادهای بین المللی به ویژه سازمان جهانی گمرک (wco) فعالیت های گسترده ای را در عرصه مبارزه با جرایم سازمان یافته از جمله مواد مخدر، مخدرهای صنعتی ، پیش سازها ، قرص های روان گردان و مبارزه با تخلفات و قاچاق کالا انجام داده که این اقدامات علاوه بر ارتقای جایگاه بین المللی این سازمان، کسب رتبه های جهانی را نیز رقم زده است.

همچنین گمرک جمهوری اسلامی ایران با اعتماد به جوانان و تشویق دانش پژوهان وطنی و حمایت همه جانبه از نیروهای خوش فکر، بزرگترین تحول گمرکی را در کشور رقم زده و با هوشمندسازی کلیه امور گمرکی ، گمرک الکترونیک را به کمک جوانان ایرانی پیاده سازی کرده است که این اقدامات موجب شد تا در کنفرانس فن آوری اطلاعات سازمان جهانی گمرک در روزهای گذشته، پروژه گمرک الکترونیک در ایران یکی از محورهای اصلی این اجلاس قرار گیرد و چگونگی اجرا و پیاده سازی آن برای تمامی اعضای سازمان جهانی گمرک تبیین گردد، ضمن اینکه با اجرای این طرح درآمدهای گمرکی ۳ برابر شد و گمرک ایران دوباره سکوهای جهانی را به دست آورد .برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 279560 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟