احداث کارخانه تولید لاستیک با ظرفیت ۵۰ هزار تنی

رکنا اقتصادی: منصور معظمی در مراسم امضای قرارداد کارخانه تولید لاستیک خودرو در زابل که با حضور وزرای تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صنعت، معدن و تجارت و نیز استاندار سیستان و بلوچستان در ساختمان وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد با اعلام این خبر افزود: از یک سال قبل کلنگ زنی این کارخانه آغاز شده و پیشرفت فیزیکی ۱۲ درصدی داشته است هرچند که این میزان مورد قبول وزیر صنعت، معدن و تجارت نیست، اما با امضای این قرارداد شاهد پیشرفت کار خواهیم بود.

وی ادامه داد: قرار بر این است که تولید ۵۰ هزار تنی انواع لاستیک خودرو که شامل ۲۵ هزار تن لاستیک سبک و ۲۵ هزار تن لاستیک سنگین است توسط این کارخانه به مرحله تولید برسد.

مدیرعامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با اشاره به این که ۱۰۰ درصد سهام این کارخانه مربوط به ایدروست، خاطر نشان کرد:۸۴۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در این خصوص انجام شده و طی مدت چهار سال طرح در شهرک صنعتی رامشار زابل به بهره‌برداری می‌رسد. علاوه بر این با احداث این پروژه شاهد ایجاد اشتغال مستقیم ۱۳۴۴ نفری خواهیم بود.

معظمی ادامه داد: مبلغ قرارداد مورد نظر ۱۶۰ میلیون یوروست و ۸۵ درصد تامین مالی توسط فاینانس خارجی و ۱۵ درصد توسط منابع داخلی مدنظر قرار گرفته است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 275170 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟