افزایش ۳ برابری مستمری مددجویان کمیته امداد + افزایش ۲۰ درصدی سالانه

رکنا اقتصاید:علی‌محمد شاعری در مراسم جشن رمضان که با حضور مسئولان استانی و شهرستانی و خیرین شهرستان بهشهر برگزار شد، اظهار داشت: ماه رمضان ماه تمرین خوبی‌ها، مهربانی کردن، خلوص، به خدا رسیدن و با هم بودن است و کمک کردن و خوبی کردن به دیگران جزو نیازهای ذاتی هر انسان است.
وی افزود: جامعه اسلامی نباید فقیر مطلق داشته باشد، نباید با بی‌عدالتی مواجه شود و نباید دوقطبی شود بلکه در جامعه اسلامی فقیر و متوسط و غنی با یکدیگر پیوسته در ارتباط هستند و در حقیقت اگر جامعه را بسازیم در واقع خود را ساختیم و هر عملی که انجام می دهیم سود یا زیان آن به خودمان بازمی‌گردد و اگر در جامعه نقش بد ایفا کنیم قطعا هزینه آن را می‌پردازیم.
وی خاطرنشان کرد: زمانی که جامعه با بی عدالتی، بزهکاری، اعتیاد، طلاق، افسردگی و تنش های اجتماعی مواجه شود حتی افراد مرفه و غنی نیز در زندگی خود احساس آرامش و امنیت نمی‌کنند؛ زیرا همه اقشار جامعه تحت تاثیر رفتار یکدیگر قرار دارند پس اگر می‌خواهیم در امنیت باشیم باید جامعه در امنیت باشد.
نماینده شرق مازندران در مجلس گفت: در اسفند سال گذشته در مجلس شورای اسلامی تلاش کردیم که دریافتی مستمری بگیران به 3 برابر افزایش یابد و این قانون Law در مجلس تصویب شد و دولت به محض ابلاغ این قانون از اول فروردین 96 این طرح را اجرایی کرد که البته باید سالانه 200 درصد به دریافتی مستمری بگیران افزوده شود و منابع تامین آن به یارانه‌ها وصل شده و صددرصد قابل تخصیص است.
وی افزود: در مجلس شورای اسلامی مصوب شد و در دستور کار قرار گرفت که سالانه 100 هزار نفر از افراد تحت پوشش و مستمری بگیر در سطح کشور، با پرداخت تسهیلات کم بهره با بازپرداخت طولانی مدت به آن ها، توانمندسازی و از سیستم حمایتی خارج شوند.
وی تصریح کرد: افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی نباید خود را به عنوان شهروند درجه دو در جامعه تصور کنند بلکه باید بتوانند در عرصه‌های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی به عنوان مسلمان بانشاط و فعال در جامعه به خوبی ایفای نقش کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 269827 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟