وضعیت موسسات مالی فرشتگان و کاسپین پایان فروردین مشخص می شود

رکنا اقتصادی:سیدکاظم دلخوش با تاکید بر ساماندهی موسسات مالی و بانک ها از حیث پایبندی به مصوبات شورای پول و اعتبار، گفت: طبق قانون Law تنظیم بازار Store غیرمتشکل پولی،بانک مرکزی باید نسبت به برخورد با موسسات و بانک های متخلف اقدام کند.
نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی،با اشاره به تجمع سپرده گذاران موسسه "کاسپین" مقابل بانک مرکزی، افزود: بانک مرکزی باید پاسخگوی این تجمع کنندگان باشد؛ زیرا مردم به اعتبار آن و همچنین تبلیغات گسترده ای که در رسانه ملی و همچنین سطح شهر شده اقدام به سرمایه گذاری در بانک های متخلف کرده اند.
وی با بیان اینکه رئیس کل بانک مرکزی متعهد شده تا پایان ماه جاری وضعیت موسساتی همچون "فرشتگان" و" کاسپین" را به کمیسیون اقتصادی مجلس گزارش کند،تصریح کرد:مراجع قضایی نیز در رابطه با تعیین تکلیف وضعیت این موسسات باید به کمک بانک مرکزی بروند.
سپرده گذاران با توجه به مجوز بانک مرکزی و تبلیغات گسترده به این موسسات اعتماد کرده اند
این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه سپرده گذاران در موسسات مالی فرشتگان و همچنین کاسپین کار بی ربطی انجام نداده اند، گفت: با توجه به داشتن مجوز از سوی بانک مرکزی و همچنین تبلیغات گسترده مردم به این نوع موسسات اعتماد کرده اند.
وی ادامه داد: بانک مرکزی در حال حاضر در تلاش برای تسریع در تعیین تکلیف وضعیت موسسه مالی "فرشتگان" و "کاسپین" بوده و مجلس نیز پیگیر است.
دلخوش گفت: به طور حتم در اولین نشست کمیسیون اقتصادی مجلس،پیگیر گزارش دهی بانک مرکزی در خصوص آخرین وضعیت این دو موسسه خواهیم بود.
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد:از مسئولان مربوطه از جمله وزارت اقتصاد و همچنین بانک مرکزی می خواهیم در راستای احقاق حقوق سپرده گذاران در موسسات مذکور اقدامات لازم را انجام داده و گزارش آن را به مجلس ارایه کنند.
سپرده گذاران بلاتکلیف "کاسپین"که مسدود شدن سپرده هایشان وارد پنجمین ماه شده، شنبه 19فروردین ماه خود را از سراسر کشور به میرداماد رسانده اند تا اعتراض شان را به گوش بانک مرکزی برسانند.
متاسفانه بانک مرکزی با مجوز سوءتفاهی خود موجب خسارت و زیان سنگین مالی و روحی بر چند میلیون ایرانی به همراه خانواده های شان شده که پول و سرمایه ها و درآمد خود را که حاصل دست رنج سالیان طولانی بوده است را در این موسسه سرمایه گذاری کرده اند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 255967 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟