گردشگری اسلامی؛ هدف ایجاد شهر جدید تیس

رکنا اقتصادی:حبیب اله طاهرخانی اظهار کرد: شهر جدید تیس در سواحل مکران که کلنگ احداث آن در سال جاری زده خواهد شد چند کارکرد دارد؛ یکی از آنها پاسخ به نیاز رو به فزاینده مسکن در منطقه است. هم اکنون صنایع بسیاری در منطقه مکران مستقر می‌شوند و بندر توسعه پیدا می‌کند که این جمعیت نیاز به اسکان دارد. به همین منظور شهر جدید تیس با هدف توسعه پایدار و ایجاد فضای سکونتی مناسب برای شاغلان این منطقه احداث می‌شود تا اتفاقی مشابه آنچه در عسلویه افتاد رخ ندهد و مرتبا شاهد مشکلات رفت و آمد فعالان این بخش نباشیم.

وی افزود: همچنین سایت شهر جدید تیس ظرفیت‌های گردشگری گسترده‌ای دارد. به همین دلیل یکی از کارکردهای اصلی این شهر که به آن تاکید داریم، در کنار سکونت، بحث گردشگری خواهد بود.

عضو هیات مدیره شرکت عمران شهرهای جدید با اشاره به طراحی شهر جدید تیس گفت: در طراحی این شهر سعی شده حدود ۵۰۰ متر از دریا فاصله بگیریم که بتوانیم امکانات موقت و سازه‌های سبک حوزه های گردشگری را در سواحل استفاده کنیم؛ چیزی که هم اکنون در بنادر کشور کمتر به آن توجه شده است. در عین حال در برابر سونامی‌های اقیانوسی نیز عقب نشینی مناسبی داشته باشیم.

وی درخصوص چشم انداز اقتصادی شهر جدید تیس گفت: "تیس" قطعا جزو شهرهای صرفا خوابگاهی نخواهد بود و دارای اقتصاد صرفا گردشگری می‌شود. البته ممکن است به دلیل کارکردهای مکمل، زمینه های توسعه کسب و کار هم در این شهر ایجاد شود اما کارکرد اصلی آن گردشگری است.

طاهرخانی، ظرفیت‌های گردشگری "تیس" را منحصر به فرد دانست و افزود: این شهر سواحل بسیار زیبایی دارد. به طور کلی منطقه مکران بخصوص در پهنه ۱۰۰ کیلومتری چابهار دارای ارزشهای طبیعی بسیار زیبایی است. در شهر جدید تیس جنگلهای "حرا" وجود دارد. شهر تاریخی تیس هم که بقایای آن موجود است در گذشته به عنوان ظرفیتی تجاری و بندری مورد استفاده قرار می گرفته و هم اکنون می تواند به عنوان یک جاذبه مطرح شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

منبع:ایسنا

کدخبر: 255365 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟