نحوه توزیع یارانه‌های بخش مسکن برای سال ۹۵ مشخص شد

رکنا اقتصادی: به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، هیئت وزیران در جلسه عصر یکشنبه خود به ریاست رئیس جمهور، نحوه توزیع یارانه‌های بخش مسکن را برای سال ۱۳۹۵ مشخص و مصوب کرد.

در این جلسه، مبلغ ۲ هزار میلیارد ریال برای توزیع یارانه‌های تخفیف عوارض و تراکم، حمایت‌های مالی و ایجاد تأسیسات عمومی مسکن مهر در سال ۱۳۹۵ اختصاص یافت.

از این میزان اعتبار، مبلغ ۱۷۵۷ میلیارد ریال برای تخفیف عوارض پروانه تراکم ساخت، مکان یابی و طراحی و خدمات مهندسی، بیمه کیفیت، حمایت‌های مالی، آماده سازی و تأمین خدمات روبنایی و زیربنایی، مساجد، ترویج مقررات ملی ساختمان و نظارت عالیه بر ساخت و سازهای ۲۳۰ هزار واحد مسکن مهر اختصاص می‌یابد.

هیئت وزیران در ادامه این جلسه به وزارت امور اقتصادی و دارایی اجازه داد تا با همکاری سازمان برنامه و بودجه کشور و بانک مرکزی مبلغ ۵۰ هزار میلیارد ریال جهت افزایش سرمایه دولت در بانک مسکن اختصاص دهد.

همچنین با تصویب هیئت وزیران، شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک جایگزین شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) در طرح توزیع سهام عدالت شد.

بر این اساس، ۳۰ درصد از سهام شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک به طرح توزیع سهام عدالت اختصاص می‌یابد و ۷۰ درصد مابقی سهام این شرکت نیز در چارچوب مقررات توسط سازمان خصوصی سازی واگذار خواهد شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 250103 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟