پول و اموال سپرده گذاران کاسپین چه شد ؟گریز  بانک مرکزی از مسئولیت

رکنا اقتصادی: بانک مرکزی طی چند روز اخیر گزارش‌های زنجیره‌ای درباره عملکردش در دولت یازدهم منتشر کرده است.

گزارش زنجیره‌ای چهارم بانک مرکزی مربوط به ساماندهی موسسات موجود فعال در حوزه بازار غیر متشکل پولی است. بانک مرکزی در این گزارش، از عملکرد بسیار بی‌نقص خود تقدیر و تشکر کرده است.

این حد از خودشیفتگی بانک مرکزی در زمینه ساماندهی موسسات پولی با توجه به جنجال‌هایی که در یک سال اخیر بر سر موسسه ثامن‌الحجج و موسسه کاسپین ایجاد شده، عجیب و غیرقابل باور است.

اکنون ماه‌ها است که سپرده‌گذاران موسسه ثامن‌الحجج هر چند روز یک بار جلوی ساختمان بانک مرکزی تجمع‌های اعتراضی برگزار می‌کنند و متاسفانه کسی در بانک مرکزی پاسخگوی مشکل این افراد نیست.

استدلال مسئولان بانک مرکزی هم این است که چون ثامن‌الحجج از بانک مرکزی مجوز نداشته و بانک مرکزی هم در این زمینه به مردم نسبت به سپرده‌گذاری در غیرمجازها هشدار داده بود، بنابراین اعتراضی وارد نیست و اگر بانک مرکزی در این زمینه کمکی کند، فقط با هدف رفع مشکل مردم است وگرنه بانک مرکزی در این باره مسئولیتی ندارد.

حتی اگر این استدلال مسئولان بانک مرکزی را بپذیریم، در قضیه موسسه اعتباری کاسپین، اعتبار این استدلال بانک مرکزی به طور کامل زیر سوال می‌رود؛ زیرا از قضا موسسه کاسپین از بانک مرکزی مجوز هم داشته است.

اکنون هفته‌ها است سپرده‌گذاران کاسپین به تجمع‌های اعتراضی سپرده‌گذاران ثامن‌الحجج اضافه شده‌اند. اما مسئولان بانک مرکزی به اعتراض‌های سپرده‌گذاران کاسپین هم پاسخ نمی‌دهند. این در حالی است که بانک مرکزی به روی خود نمی‌آورد که سال گذشته به موسسه کاسپین مجوز داده بود.

2068791_918

اکنون با مشکلی که موسسه کاسپین مواجه شده و فرار Escape بانک مرکزی از پاسخگویی، این سوال پیش می‌آید که آیا مسئولان بانک مرکزی توجه کرده‌اند که این رفتار آنها اعتبار مجوزهایشان را بی‌اعتبار می کند؟ وقتی مردم در موسسه‌ای که بانک مرکزی به آن مجوز فعالیت داده، سپرده‌گذاری می‌کنند اما بعدا آن موسسه دچار مشکل می‌شود و پول مردم را پس نمی‌دهد و بانک مرکزی هم خودش را از قضیه کنار می‌کشد، دیگر چه فرقی میان موسسات دارای مجوز و فاقد مجوز از بانک مرکزی است؟ وقتی موسسات مجاز و غیرمجاز، سرنوشت یکسانی دارند، دیگر چرا بانک مرکزی اینقدر به خود زحمت می‌دهد و تبلیغات پرخرج را انجام می‌دهد تا به مردم آگاهی بدهد که در موسسات غیرمجاز سپرده‌گذاری نکنند؟

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

منبع: مشرق

کدخبر: 246007 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟