دیدار بورسی ها با مراجع تقلید

رکنااقتصادی: آیت الله مکارم شیرازی در دیدار با رئیس سازمان بورس تاکید کرد: روابط اقتصادی در کشور باید به تولید ختم شود و با اشاره به اهمیت رعایت اصول اسلامی در نظام اسلامی گفت: باید اصول اسلام را در همه روابط کاری خود در نظر بگیرید.

این مرجع تقلید یادآورشد: اسلام به هر سوالی پاسخ می دهد و هیچ بن بستی در مسایل اسلامی وجود ندارد؛ می توانیم تمام فعالیت های اقتصادی را از نظر مبانی اسلامی بیان کنیم و عناصری که اسلامی می شود، کاملا به نفع مردم خواهد بود. اسلام همیشه به سراغ بخشی رفته است که به نفع مردم است؛ مصلحت آن است که اصالت را برای مسایل اسلامی قراردهیم.

آیت الله مکارم شیرازی خاطرنشان کرد: اینکه ما همیشه در حال معامله باشیم ولی تولیدی انجام نشود سودی برای کشور ندارد؛ باید کاری کنیم که همه چیز به سمت تولید حرکت کند؛ اگر این امر انجام شود، اقتصاد مقاومتی محقق می شود ولی اگر این کار انجام نشود مشکلی از ما حل نخواهد شد.

آیت الله صافی گلپایگانی نیز در دیدار با رییس سازمان بورس و اوراق بهادار ضمن تمجید از عملکرد این سازمان گفت: توجه شما به مباحث شرعی و فقهی بسیار ارزشمند است؛ شما قدر خودتان را بدانید و در راه افزایش دانش اقتصادی و مالی مردم بکوشید؛ مردم باید بدانند چه کارهای بزرگی در بورس و تطبیق آن با شرع مقدس انجام شده است.

همچنین حضرت آیت الله علوی گرگانی در دیدار با مدیران سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: پیامبر اکرم(ص) به ما فرموده اند که هر کاری باید به شکل احسن انجام شود. انسان باید در هر کاری که وارد می شود آن رابه بهترین شکل ممکن انجام دهد.

آیت الله علوی گرگانی یکی از برکات مطالعات فقه تطبیقی را نشان دادن عظمت فقه شیعه دانست و گفت: در مسایل اوراق بهادار و مسایل مالی باید به منابع دینی و فقه شیعه توجه داشت؛ فقه شیعه دارای عالی ترین درجات علمی است که باید با نظر رهبر انقلاب و مراجع عظام تقلید امورات را به خوبی سامان دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا مصباحی مقدم رئیس کمیته فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار نیز در دیدار با مراجع تقلید در شهر مقدس قم با اشاره به این که فعالیت های کمیته فقهی سازمان بورس به درسنامه هایی تبدیل و آموزش داده می شود، گفت: با توجه به انتشار سالانه ۶۰۰ هزار میلیارد تومان اوراق در کشور، حوزه های علمیه برای بررسی فقهی به صورت جدی ورود کنند.

وی گفت: کمیته فقهی در سازمان بورس ۱۰سال سابقه فعالیت دارد و بیش از ۸۰ روش و رویه مورد استفاده بازار سرمایه را مورد بررسی قرار داده است.

رئیس کمیته فقهی سازمان بورس ادامه داد: در خصوص تطبیق ابزار های مالی بازار سرمایه با شرع فعالیت های چشمگیری داشتیم.

گفتنی است دکتر شاپور محمدی در این دیدار ضمن قدردانی از آیات عظام عنوان کرد بازار سرمایه کشور در مسیر تولید و اقتصاد مقاومتی حرکت می کند و در این راه چشم انتظار دعای خیر مراجع است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 242387 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟