مسمومیت خانواده 5 نفره در قم با ذغال چوب

محمدرضا حسنی ، با اعلام این خبر عنوان کرد:مسمومیت یک خانواده ۵ نفره با ذغال چوب دریکی ازبخش‌های استان نیز ازجمله حوادث Accidents شاخص روزجمعه استان قم بود.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم افزود:خوشبختانه با تماس به موقع این خانواده با ۱۱۵ و هم‌چنین حضور به موقع پرسنل اورژانس، افراد مسموم درمحل بصورت سرپایی درمان شدند.

وی خاطرنشان کرد:آمار مسمومیت با گازمونواکسیدکربن تا روز جمعه 26 آذر ماه دراستان قم به ۸ نفر فوتی و ۴۷ نفر مسمومیت با درجات مختلف کاهش سطح هوشیاری رسیده است.

حسنی بیان کرد: امروز بالگرد اورژانس در جهت انجام ماموریت‌های خود در حوادث جاده‌ای 2 بار از زمین برخواست و مصدومان را به مراکز درمانی منتقل کرد.

وی در مورد شاخص‌ترین تصادفات در روز جمعه و تعداد مجروحان اظهار کرد:در حدود ساعت ۰۸:۰۰صبح روزجمعه بر اثر برخوردشدید کامیون و پراید در جاده قدیم قم-اراک، 3 نفر مجروح شدند که همزمان بااعزام یک دستگاه آمبولانس زمینی، اورژانس بالگرد نیز به محل اعزام شد.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم تصریح کرد: علت اعزام بالگرد نیز وخیم بودن حال یکی از مجروحان و نیز بارداربودن این مادر بود.

وی گفت: در ساعت ۱۰:۱۵ نیز درجاده گرمسار بر اثر واژگونی یکدستگاه آمبولانس که مربوط به بخش خصوصی بود ۳ مجروح بجای گذاشت که دستگاه آمبولانس اورژانس ۱۱۵ نیز جهت انتقال مجروحان این حادثه Incident به محل اعزام شدند.

حسنی با اشاره به دیگر سوانح جاده‌ای روزجمعه گفت: ساعت ۱۱:۱۵ در محورسلفچگان-نیزار بر اثر واژگونی پراید ۵ مجروح برجای ماند که علاوه براعزام اورژانس زمینی، اورژانس هوایی(بالگرد)نیز به محل اعزام شد.

وی ادامه داد:حال ۲ تن از مجروحان وخیم و بدحال گزارش شد که علت اعزام بالگرد رساندن سریع‌تر مجروحان بدحال به بیمارستان بود.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم عنوان کرد: در ساعت ۱۲:۱ نیز به دلیل برخورد شدید تریلی-خاور محور قدیم قم-سلفچگان ۲ مجروح گزارش شد که حال یکی از مجروحان وخیم است.

وی گفت: در ساعت ۱۲:۰۰ نیز تصادف Crash موتورسوار در بخش کهک جاده خاوه نیز یک مجروح بسیاربدحال بر جای گذاشت، ضمن این‌که در ساعت ۱۴:۰۰ نیز به دلیل واژگونی پژو درجاده تاج خاتون ۲ مجروح بر جای ماند.

حسنی خاطرنشان کرد:پرسنل اورژانس ۱۱۵ پس ازانجام اقدامات اولیه درمانی، مجروحان این واژگونی را نیز به مرکزدرمانی قم منتقل کردند.

وی گفت: هم‌چنین روزجمعه چندین مورد تصادف شهری و جاده‌ای دیگر به ویژه تصادف موتورسوارها گزارش شد که مجروحان در محل توسط پرسنل فوریت‌های پزشکی بصورت سرپایی درمان شدند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 233132 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟