مرغ و تخم مرغ موجود در بازار سالم است

رکنااقتصادی: محسن کریمیان روز دوشنبه در نشستی خبری با اشاره به شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در 53 کشورجهان از جمله آمریکا، آلمان، انگلیس، کره جنوبی، چین و همچنین ایران، خاطرنشان کرد: منشاء این ویروس از پرندگان مهاجر است که با سرعت بسیار زیادی منتشر می شود و کنترل آن بسیار دشوار است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه انتشار این ویروس نیز تلفات و خساراتی برای مراکز پرورش طیور در استان اصفهان رقم زد، اظهارکرد: برای مثال دریک روز و در یکی از مراکز پرورش طیور نیم میلیون قطعه مرغ تلف و 150 تن تخم مرغ معدوم شد.
کریمیان با اشاره به انجام تمامی تدابیر لازم و اتخاذ تصمیم های جدی برای جلوگیری از گسترش این بیماری، اضافه کرد: هرگونه طیوری که در شعاع یک کیلومتری محل شیوع این ویروس باشد نیز معدوم می شود، با این حال باز تاکید می کنیم که مرغ و تخم مرغ موجود در بازار سالم است و مرغ منجمد و گرم مازاد نیز وجود دارد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان درباره میوه شب عید نیز تصریح کرد: طبق دستور وزیر کشاورزی، سازمان های جهاد کشاورزی در استان ها مسئولیت تامین میوه شب عید به ویژه پرتقال و سیب را بر عهده گرفتند، در همین جا اعلام می کنیم که این دو میوه برای ایام نوروز در بازار به خوبی موجود خواهد بود و هیچ گونه نگرانی از این بابت وجود ندارد.
کریمیان اضافه کرد: شرایط مشابهی نیز برای گوشت مرغ وجود دارد و این محصول نیز در ایام نوروز به خوبی عرضه خواهد شد و شهروندان از این حیث دغدغه ای نداشته باشند.
وی با انتقاد از گزارش صدا و سیما با موضوع معدوم کردن سیب زمینی و پیاز که چندی پیش به روی آنتن رفت، اظهارکرد: این گزارش کذب بود و حتی یک گرم سیب زمینی و یا پیاز معدوم نشد و این گزارش التهابی در بازار رقم زد که تبعاتی برای استان های همجوار نیز داشت.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان افزود: این سازمان باید منافع مصرف کننده و تولید کننده را بطور یکسان و عادلانه تامین کند و به این موضوع نگاه جانبدارانه ندارد.
به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با وجود معضل بی آبی، بطور سالانه حدود 6.5 میلیون تن انواع محصولات در این استان تولید می شود
کریمیان با بیان اینکه استان اصفهان در بسیاری از تولیدات کشاورزی رتبه های برتر را در کشور به خود اختصاص داده است، گفت: این استان در تولید شیر و مرغ و گلرنگ در کشور در جایگاه نخست قرار دارد و در تولید محصولات گلخانه ای جایگاه دوم را دارد، همچنین 10 درصد از پرورش دام و طیور کشورمان در استان اصفهان انجام می شود.
وی همچنین با اشاره به شرایط نامطلوب آبی و خشکسالی ها در مناطق مختلف کشور و به ویژه در استان اصفهان، گفت: طرح تعدل بخشی منابع آبی نیز برای کشاورزان شرایط نامناسب تری را ایجاد کرده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 241469 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟