سال 96 سال خوبی در تخصیص بودجه آب و فاضلاب کشور است

رکنااقتصادی:حمیدرضا جانباز روز پنجشنبه در آیین بهره برداری از فاز نخست طرح انتقال آب رودخانه کاکارضا به خرم آباد صیانت از آب های سطحی را از وظایف مهم شرکت آب و فاضلاب دانست و افزود: 2 اولویت از چهار اولویت مهم در برنامه 96 به آب و فاضلاب اختصاص یافته است.
وی اظهار کرد: 95 درصد از مردم لرستان به سامانه شهری فاضلاب متصل هستند که اتصال مابقی مردم استان به این سامانه نیز انجام خواهد شد.
مدیرعامل آب و فاضلاب کشور با بیان اینکه شاخص برخورداری آب روستایی در لرستان از میانگین کشوری بیشتر است، افزود: امسال بیش از 10هزار میلیارد ریال در ردیف بودجه برای توسعه آب روستایی در نظر گرفته شده که لرستان در این حوزه در اولویت است.
جانباز در خصوص مشکلات آب و فاضلاب استان لرستان گفت: مشکلاتی در آبرسانی به شهرهای بروجرد، کوهدشت و پلدختر وجود دارد که با دستورات وزیر برطرف می شوند.
وی افزود: تصفیه خانه آب ازنا نیز از دیگر مشکلات استان لرستان است که از محل اعتبارات تنش آبی برطرف می شود.
مدیرعامل آب و فاضلاب کشور گفت: قرارگاه خاتم الانبیا بدون دریافت وجهی از آب و فاضلاب کشور در طرح انتقال آب کاکارضا همکاری کرده است.
وی اضافه کرد: در افق 1420 بیش از 150 هزار نفر در استان لرستان آبرسانی می شوند.

** مشکل آب آشامیدنی روستاهای شرق خرم آباد با احداث سد زیبا محمد برطرف می شود
استاندار لرستان نیز در این آیین با تاکید بر لزوم احداث سد زیبا محمد گفت: شرق خرم آباد تعداد زیادی از روستاها مشکل آب آشامیدنی دارند که مشکلات آنها با احداث سد زیبا محمد برطرف می شود.
هوشنگ بازوند افزود: شهرک صنعتی شماره سه خرم آباد نیز در این منطقه واقع شده است که با احداث سد زیبا محمد مشکل آب آشامیدنی آن برطرف می شود.
وی در خصوص طرح انتقال آب رودخانه کاکارضا به خرم آباد اظهار کرد: فاز نخست این طرح امروز بهره برداری شد که تکمیل آن نیازمند احداث سد مخملکوه است.
وی خواستار توجه ویژه وزیر نیرو به اجرای طرح های سدسازی، آبرسانی و برق رسانی در لرستان شد و افزود: قرارگاه خاتم الانبیا اقدامات ارزشمندی در استان لرستان انجام داده است. 

** بهره برداری از 70 درصد طرح های اقتصاد مقاومتی لرستان
معاون هماهنگ کننده قرارگاه خاتم الانبیا نیز اظهار کرد: 70 درصد از 55 طرح اقتصاد مقاومتی مطرح شده در استان لرستان به بهره برداری رسیده است.
نورالله صدرا افزود: در سال اقتصاد مقاومتی هفت سد لرستان با حجم 800 میلیون مترمکعب یا آبگیری یا بهره برداری شده اند.
وی گفت: در همه حوزه ها به ویژه شهرهای دچار تنش آبی، طرح ها با شدت و سرعت بیشتری در جریان است.
معاون هماهنگ کننده قرارگاه خاتم الانبیا افزود: در مورد سد معشوره نیز وزیر درخواست کرد که با توجه به امکانات مستقر شده هرچه سریعتر تعیین تکلیف شود چراکه این طرح یک مطالبه عمومی است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

منبع:ایرنا

کدخبر: 240563 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟