تشکیل پرونده برای موسسه اعتباری «کاسپین»

رکنااقتصادی: محسنی اژه‌ای در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا برای موسسه اعتباری کاسپین که اخیرا مردم برای دریافت پول های خود با مشکل مواجه شده اند ، پرونده ای تشکیل شده است ؟ گفت: پرونده ای در این خصوص تشکیل شده است. ما بانک اعم از خصوصی و دولتی، موسسه اعتباری و شرکت تعاونی داریم. مواردی که در این زمینه مطرح می شود موسسه نیستند بلکه تعاونی اعتباری هستند که مجوز آن‌ها را بانک مرکزی نمی دهد. این شرکت های تعاونی اعتباری حق گرفتن سپرده و دادن تسهیلات به مردم را ندارد. این اقدامات کارهای بانکی است و باید تحت نظر بانک اقدامات لازم انجام شود.

وی افزود:‌ در خصوص این موسسه نیز پرونده‌ای تشکیل شده است. این پرونده هم مردم و هم قوه قضاییه را سخت گرفتار می‌کند. دولت مجوز شرکت تعاونی اعتباری را می‌دهد و باید نظارت کامل داشته باشد.

محسنی‌اژه‌ای با اشاره به موسسه ثامن ادامه داد: در خصوص موسسه ثامن باید بگویم که این موسسه مجوز لازم را نگرفته بود، یعنی یک شرکت تعاونی اعتباری بود و به عنوان شرکت تعاونی محسوب می‌شد و 500 شعبه داشت و میلیون‌ها نفر سپرده گذاشته بودند که به 12 الی 13 هزار میلیارد می‌رسید، البته در این پرونده هنوز مردم گرفتار هستند.

 

منبع: ایسنا

پبرای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 236969 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟