افزایش سن بازنشستگی ستمی که به کشاورزان ایرانی روا شد

رکنااقتصادی: کشاورز نمونه گندم دیم کشور با بیان اینکه در تعیین سن بازنشستگی کشاورزان سختی کار در نظر گرفته نشده است، گفت: تعیین سن ۶۵ سالگی با سابقه ۱۵ سال کار برای بازنشستگی کشاورزان و عشایر در حالی بود که سازمان تأمین اجتماعی افراد را با ۱۰ سال سابقه در سن ۶۰ سالگی بازنشسته می‌کند.

این کشاورز نمونه، پایین بودن نرخ خرید تضمینی را از مشکلات دیگر پیش روی گندمکاران عنوان کرد و ادامه داد: نرخ خرید تضمینی باید بر اساس هزینه تمام شده و متناسب با نرخ تورم تعیین شود تا امکان ادامه تولید برای کشاورزان فراهم شود.

این کشاورز نمونه که توانسته است چهارهزار و ۴۵۵ کیلوگرم در هر هکتار گندم برداشت کند، دلایل موفقیت خود را افزایش تولید کمی و کیفی گندم دیم با استفاده از "رقم اصلاح‌شده هما" در سطح ۱۴۰ هکتار، رعایت اصول فنی تناوب زراعی در دیمزار، حفط بقای گیاهی و اجرای عملیات ذخیره‌سازی رطوبت، بهره‌گیری از خاک‌ورز مرکب، استفاده از کودهای شیمیایی بر اساس آزمون خاک، مزرعه عاری از هرگونه علف هرز، کشت مکانیزه با عمق کار و عدم استفاده از آبیاری تکمیلی، مبازره به‌موقع با بیماری‌ها، شرکت در دوره‌های آموزشی زراعت گندم، تنطیم و کنترل ریزش کمباین و سرویس نگهداری کمباین و کار به‌عنوان مددکار ترویجی و پیشرو در به‌کارگیری دانش فنی در فعالیت‌های کشاورزی عنوان کرد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

 

کدخبر: 236692 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟