90 درصد پیچ و مهره از چین وارد می شود /70 درصدش کیفیت ندارد

 

رکنا اقتصادی: مسعود ملک لو با اشاره به رکود حاکم بر بازار پیچ و مهره اظهار کرد: در حالى که رکود در تمام بخش هاى صنعت کشور رخنه کرده بازار پیچ و مهره بسیار تحت تاثیر قرار گرفته و بیشتر عرضه کنندگان با اندک تقاضا مواجه هستند.

وى با گلایه از وضع اعمال مالیات بدون در نظر گرفتن رکود بازار، افزود: سازمان مالیات کشور بدون در نظر گرفتن رکود حاکم بر بازار همچنین نبود عرضه و تقاضا در موعد مقرر مالیات خود را از فروشندگان دریافت مى کند و هر سال ١٠درصد اضافه شده را لحاظ کرده بدون در نظر گرفتن رکود بازار و صنایع کشور.

رئیس اتحادیه فروشندگان پیچ و مهرهبا اشاره به عدم وجود کالاى قاچاق در بازار پیچ و مهره، گفت: در وضعیت فعلى این کالا براى قاچاق چیان صرفه نداشته زیرا حجم این کالا در کیلو بسیار بالا بوده و ارزش بالایى ندارد اما اگر کسى این محصول را توانست تا در مغازه ها برساند به اعتقاد بنده این کالا قاچاق نبوده زیرا از مبادى اصلى کشور به راحتى این محصول را عبور داده است.

وى در ارتباط با پیش بینى وضعیت بازار براى سال هاى آینده، اظهار کرد: به نظر نمى رسد تا دو، سه آینده وضعیت بازار به حالت مثبت برسد و اگر به این صورت پیش رود حدود ٧٠درصد اصناف به حالت تعطیل در خواهد آمد.

رئیس اتحادیه فروشندگان پیچ و مهره تصریح کرد: از سوى دیگر دولت با راه اندازى هایپرها و فروشگاه هاى زنجیره اى بزرگ عملا ١٠درصد از سود فروش از آن ها دریافت مى کند و به نظر نمى رسد که فکرى براى اصناف کوچک کشور داشته باشد.

ملک لو با بیان این که حدود ٩٠ درصد واردات پیچ و مهره ایران از کشور چین است، ادامه داد: در حال حاضر واردات از کشورى به غیر از چین صرفه اى نداشته و باید این را در نظر داشت که بیش از ٧٠درصد پیچ و مهره هاى وارداتى به کشور فاقد استانداردهاى لازم مى باشد.

 

منبع : میزان 

کدخبر: 236345 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟