باید سخت گیری ها در شبکه های اجتماعی را کم کنیم

رکنا اقتصادی : رییس جمهوری با طرح این سوال که اگر بخواهیم اشتغال درست کنیم راهش چیست؟، تصریح کرد: راه ایجاد اشتغال، سرمایه‌گذاری و ایجاد فضای مناسب برای فعالیت جوان‌هاست. یکی از فضاهایی که می‌تواند اشتغال کند فضای مجازی است. در فضای مجازی مردم می‌توانند شغل‌های مناسب داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه همه باید دست به دست هم دهیم، گفت: اگر کسی در جذب سرمایه اخلال بوجود بیاورد و اگر قوای دیگر همکاری‌شان کمتر باشد، به اشتغال صدمه وارد می کند؛ لذا باید برای ایجاد اشتغال تلاش کنیم چراکه امروز یک هدف مهم ما رشد پایدار اشتغال‌زا در کشور است.

دکتر روحانی با اشاره به اینکه رشد باید هم پایدار و با محیط زیست سازگار باشد و هم باید شغل مناسب برای جامعه ما بوجود آورد، خاطرنشان کرد: برای این کار باید فضای کسب و کار و فعالیت‌های اقتصادی را آماده‌تر کنیم؛ نسبت به گذشته امروز از حرکت به سمت اشتغال خوشحالم، اما بخاطر فاصله‌ای که این میزان با تعداد افرادی جویای کار دارد و اینکه در سال 300 الی 400 هزار نفر بدون شغل بمانند، نگران هستم.

رییس جمهوری اظهار داشت: بنابراین هم رشد در اشتغال خوب بوده و هم متأسفانه بیکاری افزایش پیدا کرده یعنی اقتصاد ما به اندازه‌ای که توانسته اشتغال بوجود آورد، نتوانسته به اندازه کافی همه افرادی که جویای کار بودند را جذب بازار کار بکند؛ بنابراین همه باید در این زمینه تلاش کنیم تا فضای مناسب‌تری را برای اشتغال بوجود آوریم.

دکتر روحانی در پاسخ به سوال مجری برنامه مبنی بر اینکه برخی کارشناسان شرایط اقتصادی کشور را شبیه شرایط رکود می‌دانند و نرخ رشد اقتصادی که از طرف دولت اعلام شده با احتساب درآمد های نفتی 6.5 بدون آن 4.5 است، چطور می‌شود این را توجیه کرد آیا ما به سمت پیشرفت حرکت می‌کنیم؟، گفت: دو مرکز آمار ایران و بانک مرکزی مسوول بررسی و اعلام رشد اقتصادی در کشور هستند. از ابتدای سال و در پیام نوروزی‌ به مردم عزیز اعلام کردم که برای سال جاری رشد 5 درصدی را هدف‌گذاری کرده ایم و همان‌موقع بعضی از دوستان گفتند که این اعلام زود بود چون معلوم نیست به رشد 5 درصد برسیم ولی در ماه‌های اولیه حرکت‌هایی که در جامعه بود نشان می داد که ما به سمت این میزان رشد خواهیم رفت.

رییس جمهوری با بیان اینکه از یک طرف رشد در بخش تولیدات نفتی، گازی و میعانات و از سویی از شرایط محصول گندم معلوم بود ، اظهار داشت: ستاد اقتصاد مقاومتی از ابتدای سال تلاش کرد در راستای راه اندازی و تقویت واحدهای صنعتی کوچک و متوسط، تسهیلات بانکی را در اختیار آنهایی که نیاز دارند، قرار دهد و تا یکی دو ماه پیش بر اساس آمار 15 هزار واحد از تسهیلات بانکی استفاده کرده بودند که البته این رقم اکنون بالاتر و حدود 17 هزار واحد صنعتی کوچک و متوسط است.

دکتر روحانی ادامه داد: با افزایش صادرات نفتی و غیرنفتی در سه ماهه اول سالجاری شاهد رشد بودیم، البته رشدی که در سه ماهه اول از سوی مرکز آمار اعلام شد حدود 4.5 بود و ما انتظار داشتیم در سه ماهه دوم رشد بالاتری داشته باشیم که امروز رشد 6 ماهه اول امسال طبق محاسبات بانک مرکزی 7.4 و طبق محاسبات مرکز آمار 6.4 است .

 

کدخبر: 235296 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟